השבוע פורסם כי עיתון העסקים "גלובס" מתכוון לפטר כארבעים מעובדיו. למעשה הפיטורים כבר החלו. במכתב ששלח מנכ"ל העיתון לעובדיו נכתב כי "המשבר הכלכלי האחרון והמיתון שבעקבותיו מאלץ את 'גלובס', כמו את גופי המדיה האחרים, להתאים את עצמו לפגיעה הכלכלית הצפויה, בעיקר בשוק הפרסום".

אך אתמול התפרסמה ידיעה של יעל גאוני, כתבת המדיה של העיתון, ולפיה דווקא לאחרונה חלה עלייה חדה בצריכת העיתונות הכלכלית בכלל, ובעיתון "גלובס" בפרט. לפי הנתונים שסיפקה גאוני, מאז פרוץ המשבר הנוכחי הצטרפו אלפי מנויים חדשים לעיתון, ומספר הכניסות של גולשים ייחודיים לאתר "גלובס" עלה בכ-40%. האין בכך כדי למנוע את הצורך בפיטורי עשרות עובדים?

בתשובה לפניית "העין השביעית" מסביר איתן מדמון, מנכ"ל העיתון, כי אין די באלפי המנויים החדשים שהצטרפו לעיתון כדי לכסות על ההפסדים הצפויים כתוצאה מירידה בפרסום.

מדמון: "אכן בעקבות המשבר הצטרפו למעגל קוראי 'גלובס' אלפי מנויים חדשים, ועל כן אנו בהחלט חשים שבתקופה קריטית ובעייתית מעין זו, אנו עונים על הצרכים הרלבנטיים של קהל קוראינו. מנגד, כבכל עיתון בריא ונכון, עיקר ההכנסות של העיתונות (כשני שלישים) מגיע מפרסום. הפרסום בכלל, ובעיתונות העסקית בפרט, סופג ויספוג ירידה חדה עקב המשבר הנוכחי והמיתון המגיע בעקבותיו. מכאן שהמאזן הכולל הוא קיטון משמעותי בהכנסות".