1. "דה מרקר"-לאשה

זה כנראה היה רק עניין של זמן, אבל עכשיו גם ל-TheMarker יש אשה, ולאשה יש TheMarker משלה, וכמו אחיו הגבריים, וכמו האשה ממול – היא ה"ליידי" לבית "גלובס" - גם למגזין הזה שם שיקי באותיות לועז - Women. קצת נמאס לחזור ולנדנד נדנוד לא־סקסי (כמו אשה, ולא כמו Women) ולשאול שוב ושוב את אותה שאלה החוזרת עם כל מגזין חדש מבית TheMarker, אבל למה שוב Women ולא נשים? והתשובה ברורה מאליה, וצריך רק להביט בגדודי ה-Women הלבושות ב-Fox Women וב-Golf Women ובשאר מותגי ה-Women כדי להבין שעם כל הכבוד ל"נשים" ולכוח הקנייה של "נשים" - Women היא הרבה יותר מזה, היא מותג.

2. חזרה לשגרה מתוחת פנים

אני אוחזת בידי את גליון ספטמבר־אוקטובר של TheMarkerWomen (בשער דוגמנית נושאת זר חסה - אילוסטרציה לכתבת השער "כוח הרזון", על מסחטת הכסף של תעשיית היופי). אני מתחילה לקרוא את דבר העורכת, רונית הראל: "המלחמה הותירה את חותמה, גם אם נדמה שהעניינים חזרו לשגרה מתוחה. ובשגרה, כמו בשגרה, החגים שבפתח מחזירים אל קדמת הבמה את המאבק על שמירת משקל".

אני עוצרת כאן, חוששת כי השתאותי מהצלחתה של העורכת לעבור באלגנטיות (וומנית) שכזאת מן המלחמה ההיא למלחמה על שמירת משקל תעלה לי בכמה וכמה קמטוטי תדהמה.

איור: בתיה קולטון

איור: בתיה קולטון

3. מדברת מהבטן

אולי לא תאמינו, אבל גם דוגמניות סרות מדי פעם לחנות החיות. כך קרה ששירז טל, במקום לקנות אוכל לדגים, חזרה עם כלב. ואז בעלה שהבין, כלומר קלט מיד את המסרים והיצרים הנשיים והאמהיים, אמר לה: "שירז את צריכה ילד". ואז הם עשו את זה. ובגלל שהיא היתה כל־כך בשלה זה הצליח מיד. ועכשיו היא בחודש השישי ויש לה בטן מקסימה ומדהימה שרק צריך לקוות שתרד מיד עם תום ההריון, כי לשירז חשוב מאוד המראה שלה לא רק כדוגמנית אלא גם כאדם. אבל גם אם הבטן לא תרד מיד אלא רק כעבור יום־יומיים, ואפילו שלושה, לא נורא, אחרי הכל ההריון והנישואים הם שיאים שהכל מתגמד לידם, אפילו המאכלים והתרבויות ששירז הכירה במסעותיה הרבים בעולם הגדול, כי עכשיו היא מספקת את עצמה בדרכים אחרות כמו זה שהיא עושה ילד ויש לה ספא. אז גם אם הבטן תרד רק כעבור ארבעה־חמישה ימים היא תסתדר עם זה ולא תיכנס לדיאטות מטורפות. היא בשלה ומשלימה עם זה, יש הזדקנות ונזקי זמן אבל לא ניכנס לפרטים. הבטן תרד - אז זה ייקח שבוע, ביג דיל - ובינתיים, תודה לאל היא מעשירה את עצמה ומפתחת תחביבים כמו פנג שואי, סידור תמונות באלבומים ו-כדורגל. ואולי בגלל זה, באותו סופשבוע שבו שירז טל "מדברת מהבטן" במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" (6.10.06), היא משמשת קישוט מלהג בפאנל פרשני הכדורגל בערוץ 1 (משדר משחק הכדורגל נגד רוסיה, 7.10.06).

4. על קופים ומתנחלים

בעמוד האחורי של "ידיעות אחרונות" (9.10.06), זו לצד זו, כמו בחידת "מצא את ההבדלים", נדפסות שתי ידיעות מזן "מוזר ומעניין". האחת, "קוף טוב הכל טוב", מספרת על משולש אהבים קופי בגן־החיות בקריית־מוצקין: העובדות, בקיצור נמרץ, הן כדלקמן: קופת קפוצ'ין זנחה את בנה הקופיף לאחר שאביו - בן-זוגה - לקח לו כמאהבת קופה אחרת מן הלהקה, ואילו זו מיהרה לאמץ את הבן הדחוי. אכן מוזר ומעניין, ומעורר מחשבות על טבעם של קופים וקרבתם אל גזע האדם. אשר לידיעה השנייה, אף היא מתנאה בשם מתחכם, "סקס וההתנחלות הקטנה", ומביאה את סיפורו הבלתי ייאמן של "תושב התנחלות (אשר) חצה את הגינה - ועבר לחיות עם השכנה ממול". נכון, מודה הכתב גיא מי-טל, "בתל־אביב סיפור שכזה הוא לא ממש סיפור אבל בהתנחלות שבה מתגוררות כ־40 משפחות וכולם מכירים את כולם הוא הפך לשיחת היום והלילה" (שם). וגם ב"ידיעות אחרונות", כך מסתבר, רואים בזה סיפור, והאופן שבו הוא מסופר מעורר מחשבות על טבעם של מתנחלים, המוצגים - בדרך הסנסציה - כבעל-חיים מוזר מעניין.

גיליון 65, נובמבר 2006