חודשיים וחצי הם פרק זמן סביר כדי לבחון את מהדורת החדשות החדשה "אולפן הספורט", תוכנית הדגל של ערוץ ONE, ולהשוות אותה למתחרה המנוסה – "חדשות הספורט" של ערוץ הספורט. לא רק התוכנית, גם הערוץ שבו היא משודרת, ערוץ ONE, חדש בשטח ומנסה לפלס דרכו אל לבותיהם של חובבי הספורט ולנגוס בערוץ הספורט, היריב הוותיק מהאינטרנט.

כרגע אין ממש מלחמה, כי לא מדובר בכוחות שווים. רצינות הכוונות של ערוץ ONE תיבחן כשייגש למכרזים הגדולים על זכויות שידור מליגות הכדורגל בישראל ואנגליה. כרגע מנסה הערוץ לצוף ולצבור ניסיון בגזרת תוכניות האולפן. מהדורת החדשות היא הזדמנות מצוינת לבדוק אם הוא בדרך הנכונה.

ההשוואה נערכה ביום שלישי השבוע (12.4.11) בשעה שבע בערב, כששתי המהדורות שודרו במקביל. יצוין כי מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ הספורט משודרת ב-11 בלילה בערוצים 5 פלוס ו-5 פלוס לייב, אך מרבית תכניה מבוססים על המהדורה המוקדמת.

לעמדת הזינוק מתייצבים האולפנים. שניהם נראים מושקעים ונוצצים. ב-ONE הוסיפו ברקע את אנשי המערכת בעבודה. שני הערוצים מתחילים מכאן בעמדה שווה.

• מגישים

ערוץ הספורט: מאיה רונן, המגישה המנוסה, שבצעירותה היתה ספורטאית ואת שירותה הצבאי עשתה ככתבת ספורט בגלי-צה"ל, מעבירה את חצי השעה בצורה שוטפת ומקצועית. במהדורה הספציפית הזו ויתרו על מגיש נוסף לצדה, והפקידו אותה על שידור בלי כל סיוע. היא תיקתקה את העסק בלי בעיה.

ONE: דניאלה סמרי ומירון ארונוביץ'. נחמדים ועוברים מסך. סמרי זורמת יותר בטבעיות, ארונוביץ' נראה קצת לחוץ. כששאל שאלה ארוכה מדי את המרואיין באולפן, נאלץ להיעזר בדף שלפניו והסגיר חוסר שליטה בחומר. צמד בתקופת הרצה, רחוקים עדיין שתי מדרגות ממאיה רונן, ובערך שנת אור מהמכובדות והמקצועיות של הזוג המלכותי מערוץ הספורט, מירי נבו ואלי אילדיס.

• ליין-אפ

ערוץ הספורט: כבר נכתב כאן על תוכני הלייט של המהדורה המרכזית בערוץ מדורת השבט הספורטיבית. גם המהדורה הנסקרת כאן לא חרגה מהכלל. ריכוז חדשות היום, כמה פולו-אפים, יותר מדי קידומים לתוכניות הערוץ וכמה צלוחיות עם לפתן אפרסקים מתקתק. כמעט שום דבר שיפיל מהכיסא.

ONE: כמו ערוץ הספורט. תכנים צפויים, מהם לעוסים למחצה, תוצרת מעמל היום באתר. הישג מסוים יש לעובדה שבאייטם הפותח, שעסק בהסרת האיום בהשבתת ליגת הכדורסל, התארח באולפן אבנר קופל, ראש מינהלת הליגה והאיש שאיים לסגור את השאלטר. לא ידוע אם קופל הוזמן גם על-ידי ערוץ הספורט והעדיף דווקא את ONE, אבל בכל מקרה היה המרואיין האידיאלי.

מאיה רונן מגישה את "חדשות הספורט" בערוץ הספורט

מאיה רונן מגישה את "חדשות הספורט" בערוץ הספורט

• סוכרייה

ערוץ הספורט: במסגרת הקמפיין נגד אלימות במגרשים, יצא עמר בנוביץ' לחפש סיפור במשחק השבוע בחיפה וחזר עם פנינה: אוהד שפרץ לכר הדשא לאחר השער הראשון שכבשה מכבי חיפה ונעצר על-ידי המשטרה. מתברר שהוא אוהד של המגן טאלב טואטחה, שבישל את השער. בנוביץ' ליווה אותו בעת מעצרו ובמהלכו דיווח לו שקריית-שמונה השוותה. האוהד לא האמין: "בנשמה שלך?". בנוביץ': "באמא שלי".

הכתב סיפר שבאנגליה פריצה למגרש דינה שנת מאסר, בעוד שכאן האוהד המתפרץ ישוחרר עוד מעט. האוהד התוודה שפרץ למגרש משום השמחה על הגול והלחץ שהצטבר והשתחרר, והוסיף: "לפעמים האשה שלי מעצבנת אותי, אז אני נותן לה כאפה [...] זה מרוב הלחץ". כשהאייטם נגמר סיכמה רונן: "שישחרר את הלחץ שלו בכלא". שתי דקות מצוינות.

ONE: כתבה על דודו גורש, שוער הפועל עכו, שמועמד בעונה הבאה למכבי תל-אביב. המצלמה מלווה את גורש באימון ובביקור אצל הסבתא. הכתב דורון בן-דור חילץ ממנו כמה משפטים נחמדים על החלום לעבור לקבוצה גדולה. רק שתי דקות וחצי, בטעם של עוד.

• בטעם מריר

ערוץ הספורט: 1. את האייטם על נצחונה של מכבי חיפה קישטה הכותרת היומרנית "גול של אליפות?". עד לסיום העונה נותרו שבעה משחקים ועוד חמישה-שישה שערי אליפות בפוטנציה. כותרת חלולה ומיותרת. 2. פתאום באמצע התוכנית עוברים לפינה עם רז שפירא. מי היא רז שפירא? בחורה נאה וחמודה שהקריאה לקט חדשות כדורגל. היא חרקה שיניים בעת הגיית שמות שחקנים וקבוצות ונראתה כמי שנקלעה בטעות לאולפן. שפירא מדקלמת מהטלפרומפטר ולא מוסיפה שום ערך מקצועי. הצורך לייפות את התוכנית במגישה מצודדת מכרסם באמינות. אפשר לוותר על הטוויסט.

ONE: פינת טוקבקים בהגשת בן פרידמן. באתר ONE מטוקבקים מדי יום אלפי תגובות, ובסופו של דבר דגים שתיים-שלוש אקראיות אל הפינה הדלוחה הזו. כך, למשל, בכתבה על הפועל חיפה שפורסמה באתר כתב מישהו בתגובה: "יש טעות בכתבה – אין הפועל בחיפה". על החתום: אוהד מכבי חיפה. גם אם הפינה מכוונת אל אוהדים בגיל בר-מצווה, ספק אם היא מצליחה לגרום להם לשמינית חיוך.

דניאלה סמרי ומירון ארונוביץ' מגישים את "אולפן הספורט" בערוץ ONE

דניאלה סמרי ומירון ארונוביץ' מגישים את "אולפן הספורט" בערוץ ONE

• תקלות

ערוץ הספורט: התוכנית זרמה חלק כמו חמאה בשמש.

1. ONE החלו באיחור של שבע דקות בגלל שידור ישיר של משחק נערות בכדורסל. זהו איחור בלתי נסבל למהדורה שחייבת לעלות בדיוק בזמן, בטח מול המתחרים העדיפים. הנפילה גדולה אף יותר אם לוקחים בחשבון שלאנשי ONE היתה הפריבילגיה לקבוע את שעת המשחק, כדי שיוכלו לעבור בזמן לחדשות. 2. הסלולר של המרואיין באולפן, אבנר קופל, החל לרטוט בקולי קולות בעת השיחה איתו. הוויברציות הרעידו גם את הסאונד. ארונוביץ' וסמרי נראו נבוכים, אבל חששו להעיר לאורח המכובד. ההפרעה ארכה שניות ארוכות ופגמה בהקשבה. מגישים מנוסים היו מדלגים בחיוך מעל המכשול ומעירים – יש לך שיחה, בוא נראה מי זה.

• קידום עצמי

ערוץ הספורט: די מהר הפסקתי למנות את מספר הפעמים שהוזכרו תוכניות ומשחקים בערוצים השונים שמפעיל ערוץ הספורט או פרסומים ראשונים באתר הערוץ. לשיא הגיעו במקבץ מעברים לשידורים ישירים ממשחק כדורסל בליגה הלאומית (5 פלוס לייב – "אל תפסידו"), משחק כדורגל בליגה ב', משחק כדורעף, אולפן ליגת האלופות והיו גם NBA ("תתכוננו ללילות לבנים ונפלאים"), סרט על מסי ועוד. תוכנית חדשות שהפכה למחלקת פרומו.

ONE: פה ושם, בקטנה. גם משום שאין לערוץ מבחר תכנים להציע. כשיהיו גדולים, ניתן לשער שגם הם יעשו לעצמם מערוף יפה.

• שורה תחתונה

ערוץ הספורט: עוד תוכנית לפרוטוקול.

ONE: חדשות שלא מביאות שום בשורה. ערוץ חדש וטרי שרוצה להוכיח את עצמו חייב ליזום ולבדל את עצמו. המהדורה של ONE מדשדשת באותה שלולית כמו המתחרים. לצופים אין עדיין שום סיבה להטריח את עצמם דווקא אליה.

2 קטנות

ב"ידיעות אחרונות" חגגו השבוע עם סקציה מעלות בכדורגל. לפי הפרסום בעיתון, הקבוצה הבטיחה את עלייתה לליגה א' בזכות פער של 12 נקודות, כשלסיום העונה נותרו ארבעה מחזורים. תיאורטית, נכתב בידיעה, מעלות יכולה להפסיד את כל ארבעת המשחקים ועדיין לעלות. אלא שעיון בטבלה שלצד הידיעה גילה כי למעלות פער של 11 נקודות בלבד, כך שגם התיאוריה מופרכת. מעניין אם עורך העמוד הציץ בטבלה, או שהסתמך על הטקסט שקיבל כנראה מפלוני אלמוני כלשהו, שהרי הידיעה לא היתה חתומה.

על הניכור שמפגין ערוץ הספורט כלפי כדורסל הנשים נכתב כאן לא פעם. אז הנה שוב: בשבוע שבו כל העיתונים הקדישו שערים לזכייתה של אליצור רמלה באליפות, ב"חדשות הספורט" הנוצצת של אותו ערב לא מצאו מקום אפילו לרבע פולו-אפ מתבקש ולגיטימי. האייטם הנשי בתוכנית הכדורסל האינטליגנטית "חמישיות" ששודרה באותו יום היה בדמותה של צעירה בשם נופר, שהשתתפה בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית "האח הגדול", והגיעה לאתנחתא קלילה בתוכנית כדי לנסות לקלוע לסל.

התיקונים

בתוכנית "ליגה משלנו" בערוץ הספורט לא מצאו את הסמל של הפועל הרצליה, אז השתמשו בזה של הכוח עמידר-רמת-גן.

ב-nrg קבעו שריאל מדריד ניצחה רק 0:2. לא ברור מדוע מחקו לה שער.

והקורא שי קלט את ONE ממציא תוצאה בגמר הנערות, משחק שהסתיים בתוצאה 42:48.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il