ב"ידיעות אחרונות" פורסמה הבוקר ידיעה שהתבססה על ראיון קצר שערך עבור "הארץ" העיתונאי ניר גונטז' עם יו"ר מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן-חי-שגב, אולם בידיעה לא הוזכר מהיכן נלקח המידע שהופיע בה. גונטז' עבד בעבר ככתב פלילים ב"ידיעות אחרונות", ולאחר שעזב את העיתון מתח עליו לא פעם ביקורת.

אתמול פורסם באתר "הארץ" ראיון שערך גונטז' עם בן-חי-שגב ובו הצהירה יו"ר מועצת הכבלים והלוויין כי אם חברת הכבלים HOT וחברת הלוויין yes יפנו אליה בבקשה להפעיל את שירותי ה-VOD שלהן ביום כיפור, היא תבחן את המהלך בחיוב כבר בימים הקרובים.

הבוקר הופיעה ב"ידיעות אחרונות" ידיעה מאת רותם אליזרע שכותרת המשנה שלה קראה: "האם השנה, בפעם הראשונה, יהיו שידורי הווי-או-די של הוט ושל יס זמינים ביום כיפור? יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, לא פוסלת את האפשרות לעשות היסטוריה. 'אם הוט ויס יפנו אלי בבקשה לשדר, אני מוכנה לבחון את זה בחיוב עוד השבוע'. בחברות הכבלים והלוויין הופתעו מהיוזמה, ומתלבטים כיצד לנהוג".

הידיעה כולה התבססה על הדברים שאמרה בן-חי-שגב לגונטז', אולם בשום מקום בידיעה לא נמסר לקוראים כי דבריה פורסמו בראיון שהעניקה לכתב "ידיעות אחרונות" לשעבר ב"הארץ". כל שנכתב הוא שיו"ר המועצה "אמרה אתמול" את הדברים. הציטוטים שלה כמו נפלו מהשמיים.

גונטז' פרש מ"ידיעות אחרונות" בשנת 2011. מאז כתב בין היתר ב"עין השביעית" וכיום הוא בעל טור במוסף "הארץ". בכתיבתו מתח לא אחת ביקורת על מקום עבודתו לשעבר. כך, לדוגמה, הטיל ספק בסיפור שפרסם בעיתון הפובליציסט יועז הנדל, לעג למינוי של יעל אדמוני לעורכת "וסטי", השייך לקבוצת "ידיעות אחרונות", ובירר אצל הפובליציסט בן-דרור ימיני כיצד הוא מתמודד עם הגילויים המביכים על מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס שעלו בתיק 2000.

"ידיעות אחרונות", 26.9.2017