אשת התקשורת ג'ודי שלום-ניר-מוזס כנראה לא מכירה הרבה אנשים, אחרת קשה להסביר מדוע כתבה על עצמה, במדור הדעות של אתר ynet, כך: "אני האדם הכי פחות רוחני שאני מכירה". שלום-ניר-מוזס המשיכה וכתבה כי היא "לא מאמינה בשום דבר שאי-אפשר לכמת לעובדות", והסבירה: "תוכיחו לי משהו שחור על גבי לבן – ואז אאמין. אחרת – איבדתם אותי. אני סקרנית, מאוד, אבל דיבורים ברמת הנשמה, רוחניות, איך להתחבר לעצמי, איך להיות אדם טוב יותר – כל אלה לא מתאימים לי. אני לא שופטת אף אחד, אבל תמיד נראה לי שהמרוויחים היחידים באירועים האלה הם המארגנים, הגורואים למיניהם".

אלו הצהרות מפתיעות מפי מי שנחשבת לחברתה הקרובה של האסטרולוגית מרים בנימיני ובתחילת העשור הקודם אף הגישה תוכנית טלוויזיה בערוץ 2 בשם "ג'וד לאק", שכולה הוקדשה למיסטיקה (ובה השתתפה באופן תדיר האסטרולוגית בנימיני).

כששלום-ניר-מוזס היתה מקורבת לזקי רכיב, בעל השליטה לשעבר ב"מעריב", דווח ב"דה-מרקר" כי אדם שהתמודד למשרה בכירה בעיתון התבקש להעביר את תאריך הלידה שלו, שהוצלב עם תאריך הייסוד של העיתון והועבר לאסטרולוגית מרים בנימיני. "אני כמו כל אחת ממוצעת", אמרה שלום-ניר-מוזס ל-ynet בשנת 2002, "הולכת מדי פעם למיסטיקנים מתוך עניין או סקרנות". ב-2005, בעת שנכחה בהלוויית האפיפיור כרעיית שר החוץ, העניקה לנסיך צ'רלס "קמיע של המקובל הרב כדורי".

ג'ודי שלום-ניר-מוזס מניחה "פתק בקשות" על קברו של הרבי משטפנשט, 2011 (צילום מסך)

ג'ודי שלום-ניר-מוזס מניחה "פתק בקשות" על קברו של הרבי משטפנשט, 2011 (צילום מסך)

האם ברבות השנים חל שינוי במידת ה"רוחניות" של שלום-ניר-מוזס? לא אם לשפוט לפי מה שאמרה רק לפני שלושה חודשים. בראיון לרדיו קול-חי סיפרה שלום-ניר-מוזס על הפעם הראשונה שבה היתה בבית הרב קנייבסקי ועל הרושם העז שהותירה עליה הצניעות שבמקום.

"הצניעות הזו מוציאה את הרוחניות מהבן אדם לדעתי", אמרה, "אתה מרגיש שאתה נקי אחרי שאתה עובר שם בחצר הזו. אתה יוצא אחרי שהוא מברך אותך כאילו הנשמה שלך קצת נחה, רגועה יותר. אתה נושם יותר טוב. האנרגיה שמסביב, בגלל שאין שם מותרות, הרוחניות שם כל-כך חזקה, והיא משתלטת על כל המקום הזה. אין שם פסלי זהב וכל מיני דברים גשמיים כאלה, אז הם לא לוקחים את כל האנרגיות".