ב"תוכנית חיסכון" של חדשות ערוץ 2 בהגשתה של קרן מרציאנו הבטיחו השבוע "ראיון מיוחד" עם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין. דיסקין אינו מרבה להתראיין, ועל כן ההבטחה יצרה ציפייה רבה. מרציאנו עמדה במילתה, ביג טיים: היא שידרה ראיון מיוחד מאוד עם דיסקין. מיוחד בעליבותו ובהיעדר כל זכר לאיזו מחויבות עיתונאית. מרציאנו שידרה כתבה שכולה יחסי-ציבור לאיש העסקים הטרי שפתח באותו היום ממש חברה מסחרית שנועדה להגן על רכבינו מפני פריצות של האקרים והשתלטות עליהם מרחוק.

גם במהלך שידור הראיון העלוב והיחצני הזה התהדרו בערוץ 2 בכך שמדובר ב"ראיון מיוחד". מערכת התוכנית בערוץ 2 הסכימה, כך עולה מדבריה של קרן מרציאנו עצמה, שלא לשאול את דיסקין שום דבר מעבר למה שנוגע לחברה שפתח. כך לקראת סוף הראיון שאלה מרציאנו בחיוך מאולץ כאילו כדי לצאת ידי חובה אם "יש מצב" לשאלה בתחום הפוליטי, ונענתה מיד בשלילה גורפת. זו היתה שאלה מביכה שהעידה כאלף עדים כי עוד בטרם הוקלט הראיון הצהיר המרואיין שאין בכוונתו להתייחס לדבר מלבד לצרכיו היחצניים, ומרציאנו בשבתה כאשת יחסי-הציבור שלו – נענתה.

מאות ואלפי סטארט-אפיסטים ישראלים היו שמחים לראיון מפרגן שכזה. העניין הוא שאף אחד מהם אינו יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר. איש העסקים דיסקין זכה לאייטם מפרגן רק בזכות היותו בטחוניסט לשעבר עם אספירציות פוליטיות. הראיון נראה ומריח כעסקה מסריחה מעל הראש של הצופים, כזו שבה מרציאנו מתפקדת כעוזרת-פרזנטורית ולא כעיתונאית. מדוע לא להגיד לאיש העסקים, "חביבי, רוצה חשיפה אצלנו? סבבה, אבל בתנאים שלנו. לא מעוניין לדבר פוליטיקה ואקטואליה? סבבה. אין אייטם. כאיש עסקים פרטי אינך מעניין איש".

הרי בישראל נפתחות מדי שבוע כמה וכמה חברות הייטק שמבטיחות הרים וגבעות, ובחברה שהקימו דיסקין ושותפיו אין שום עניין מיוחד בפני עצמה. מה גם שהיא טרם הספיקה לפרוע איזו מההתחייבויות שלקחה על עצמה. למעשה, ההישג היחיד של החברה שזכתה לאייטם היחצני ביום שבו שודר, היה עצם הקמתה. והאייטם היחצני כמובן.

דיסקין מצדו לא התבייש בעובדה שכל הידע שלו ושל שני שותפיו – בעצמם בכירים לשעבר בשב"כ – נצבר במהלך שירותם הציבורי. ראש השב"כ לשעבר לא שם לב כי הוא מציג את עצמו ואת חבריו כשלישייה של אופורטוניסטים ש"הקדישו את מיטב שנותיהם לבטחון המדינה" בעוד הם צוברים ידע (שאמור להיות סודי, לא?) שכעת משמש אותם לעשיית הון פרטי. אפילו על סוגיה זו הוא לא נשאל על-ידי המראיינת הנוחה.

*  *  *

קרן מרציאנו מראיינת את יובל דיסקין ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 2