הטלוויזיה הפלסטינית – זו של הרשות – מתחרה זה שנים בהצלחה בטלוויזיה הרשמית הסורית על תואר הטלוויזיה המשמימה ביותר בעולם הערבי. גם לפי סקרים של מכוני מחקר בגדה המערבית, רק מעטים צופים בה. אין לשידוריה – הן הקרקעי והן הלווייני – הד של ממש. התקלות הטכניות מרובות, איכות התמונה והקול ירודה, והעריכה רשלנית. תחנות הטלוויזיה של חמאס – אל-אקסא בעזה ואל-קודס מביירות – גוברות בקלות בקרב הרייטינג, ועכשיו נוספה גם אל-פלסטינה, הטלוויזיה החדשה של תנועת הפתח, שאיימה לצבור פופולריות עד שמייסדה, נביל עמרו, הפסיד בבחירות בוועידת הפתח ולא נבחר לוועד המרכזי, ואז מיהר להחזיר את המפתחות לידיו של אבו-מאזן.

ובכל זאת, השבוע נפתחה מערכה סוערת על השליטה בתחנה המשעממת הזו. מקורבו של אבו-מאזן, יאסר עבד א-רבו (שאגב, אינו איש פתח), ניצל את סמכותו כאחראי לפעילות הטלוויזיה הפלסטינית והדיח במחי יד את מנהלה, מוחמד אל-דאהודי, איש עזה שעקר לרמאללה. יש סיפורים כאילו עבד א-רבו שלח חמושים למשרדו של דאהודי ואלה גירשו אותו בבושת פנים. עכשיו מוחים רבים בתוך הפתח על ההדחה הזו ומפצירים באבו-מאזן להחזיר את הגלגל לאחור. מחאות ועצומות נשלחו למוקטעה, אך בינתיים אבו-מאזן שותק.

הרקע לסכסוך הוא המאבק על עתיד ממשלתו של ד"ר סלאם פיאד, חברו של עבד א-רבו, שכמוהו אינו חבר בפתח.

עבד א-רבו השתדל בחודשים האחרונים להכתיב לדאהודי קו של הבלטת פעילותו של פיאד ושריו, ובמקרים רבים תבע במפגיע לשלוח צוותי צילום לסקר אירועים, כמו חנוכת באר חדשה או בילוי שגרתי באחת הערים. דאהודי לא נלהב לציית, והטלוויזיה הפלסטינית התייחסה אל פיאד במידה רבה כאל בן חורג.

מתיחות דומה שוררת זה מכבר גם בין עבד א-רבו למנהל סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית (ואפ"א) ריאד אל-חסן, שאף הוא, כשאר אנשי הפתח, סבור שפיאד צריך לפנות את מקומו למישהו מאנשי התנועה. בפיאד הם רואים ראש ממשלה שנשאר בתפקידו רק מתוקף תכתיב של המדינות התורמות לישראל.

כעת מגיעה שעת המבחן: עבד א-רבו חותר להציב את נאמניו, תומכי פיאד, בראש מנגנוני התקשורת של הרשות הפלסטינית. בפתח רואים בזה מחטף. שורה ארוכה של מתווכים מטעם עצמם נכנסו לתמונה. אבו-מאהר עזיים, שזה מקרוב הורשה על-ידי ישראל לבוא מתוניס, ותופיק טיראווי, לשעבר ראש המודיעין הכללי, מחפשים פשרה שתהיה מקובלת גם על עבד-א-רבו ופיאד וגם על ותיקי הפתח.

מה שברור הוא ששידורים טובים יותר לא יצמחו גם מפשרה כזו. לכל היותר יזכה פיאד ליותר דקות מסך, ובמקביל "יאזנו" את הדיווחים האלה בהענקת סיקור מורחב לפעילי הפתח. העסקנים ינצחו, הטלוויזיה שוב תפסיד.