זר (דובר עברית) לו היה נקלע לישראל ביומיים האחרונים בוודאי היה משוכנע שאסון גדול קרה לו לעם היושב בציון – דייוויד בלאט פוטר ממשרת מאמן קליבלנד. אל רשימה מכובדת הכוללת את פרעה, המן הרשע, חמלניצקי והיטלר נוסף צורר יהודים חדש – לברון ג'יימס, כוכב הכדורסל שגירש את דוד המלך ממשרתו הרמה כמאמן אחת הקבוצות המוצלחות בליגת הכדורסל הטובה בעולם.

למרות העיתוי הקשה תקשורתית (שבת בבוקר) והעובדה שממש כמו במלחמת יום כיפור, שוב נתפסנו לא מוכנים עם המכנסיים למטה, תוך שעות ספורות געשה הרשת במבחר אדיר של כתבות, תגובות, ניתוחים וסיקורים של המאורע והסערה נמשכה לה גם אל תוך כותרות הבוקר של יום ראשון כדי שאף צרכן תקשורת לא יחמיץ את שעת השבר הלאומית.

יותר מאשר לניתוחים מקצועיים וסיקורי תגובות בעקבות הפיטורים, נראה היה ש-48 השעות לאחר ההודעה של דייוויד גריפין, הג'נרל מנג'ר של קליבלנד, הוקדשו בעיקר לכעס לא מוסווה של התקשורת הישראלית על ההחלטה מעוררת המחלוקת הספורטיבית. "ישראל היום" בישר בעמוד השער שלו ש"לברון ניצח. בלאט פוטר", ב"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל ניסו להבין "איך זה קרה לנו?" וניבאו ש"הקארמה תתנקם בקליבלנד", באתר One טענו שדוד נפל קורבן לשיגעון הגדלות של גוליית (כלומר לברון, שהוא דרך אגב, השחקן הכי גדול בNBA  בעשור האחרון) ובערוץ הספורט, המחזיק בזכויות של האתר הרשמי של הNBA בארץ, יצאו בכותרת צינית (ומאוד לא מקצועית) בעקבות הפסדה של קליבלנד במשחקה הראשון בלי בלאט על הקווים וכתבו: "הזעזוע עבד: קליבלנד הובסה בבכורה של לו".

גופי תקשורת אחרים ניסו לקחת את הדיון גם למקומות אחרים והגדיל לעשות "וואלה ספורט", אתר שבמשך השנה וחצי האחרונות מדווח על משחקי קליבלנד בנפרד משאר משחקי הלילה ב-NBA, שבחר לא ליטול קורה מבין עיניו והאשים את הישראלים בפרובינציאליות בשל התמיכה הגורפת בבלאט ברשתות החברתיות ואף בתגובות בטוויטר של לברון ג'יימס.

אלא שנדמה לי שכעסה של התקשורת הישראלית על שלברון וגריפין הביאו לסיום דרכו של בלאט כמאמן ב-NBA, הוא בעיקר בגלל שבצעד זה כוכב ה-NBA ומנהל הקבוצה שלו שחטו את האווזה שהטילה ביצי רייטינג גדולות כל כך. זה שנה וחצי שליגת ה-NBA, שבימים כתיקונם מעניינת את חובב הספורט הישראלי רק למשך שבועיים-שלושה בתקופת האביב, הפכה להיות החדשה איתה קמים בבוקר. מהדורות החדשות מעל גלי האתר והכותרות הראשיות באתרי האינטרנט התכנסו בכל בוקר שני כמעט לספר לנו אם דייוויד ניצח או הפסיד. ערוץ הספורט, שבימים כתיקונם דוחק את שידורי ה-NBA לקרן זווית, הפך את הליגה הטובה בעולם למנה העיקרית שלו ומילא שעות שהיו נחשבות זניחות ולא משמעותיות בפטריוטיות יקרה מפז.

ואז הגיע לברון ג'יימס, אותו לברון שאלמלא חתם בקליבלנד חודש אחרי דייוויד בלאט, המאמן הישראלי לא היה מגיע לכאלה גבהים, והפסיק את החגיגה. פוף, הכל נעלם. לא עוד "שבעה מיליון ישראלים שקמים בבוקר לראות את גמר הNBA", חסל סדר בלוגים שעוקבים אחרי כל צעד ושעל בקליבלנד, הסתיימה לה החגיגה הגדולה של הישראלי הסטרטאפיסט שמהווה אור לגויים.

ועל זה התקשורת שלנו ממש לא מוכנה לסלוח.

יאיר זעפרני הוא כתב בפורטל ה-NBA "הופס"