בשבוע שעבר זורזפו לתקשורת שלושה סיפורים על אורן זריף, שעוסק בטיפול באנשים באמצעות כוחות מיוחדים שהוא טוען שיש לו. הסיפור הראשון היה בידורי: זריף הודיע שהוא מסרב להשתתף בתוכנית הטלוויזיה "האח הגדול VIP" בגלל חששו "לגרום לאנשים המתגוררים בבית הרגשה אנרגטית מאוד מוזרה". מכתב הסירוב של זריף נשלח לחברת קופרמן הפקות, שזימנה אותו לתוכנית, ובמקביל למערכות העיתונים.

הסיפור השני היה כלכלי. זריף פנה במכתב ליצחק תשובה וביקש נתח מהרווחים העתידיים ממרבץ הגז הטבעי שאותר לאחרונה. זריף דורש במכתבו "בגין שירותי עבורך להצלחת מציאת מרבץ הגז שנובעים מיכולותי, המוכחות ללא ספק ועוררין, 17.5 מיליון דולר". המכתב פורסם בכלי תקשורת רבים, ואלה אף פנו לתשובה וקיבלו תגובה שמנפנפת את זריף ואת בקשתו התמוהה.

הסיפור השלישי היה מטיאורולוגי. זריף פירסם בבלוג שלו מכתב פתוח לשר התשתיות בנימין בן-אליעזר ("פואד ידידי ורעי", מכנה אותו זריף), ובו הוא מודיע שהוא מחזיק בפתרון לבעיית המים המתמשכת ("יש בידי את הנוסחה המקורית, הקבליסטית והאנרגטית אשר חוני המעגל השתמש בה, למילוי הכינרת"), ושכדי ליישמו יש לבטל את שידורי תחזית מזג האוויר בטלוויזיה.

הסיפור הראשון הוא אייטם תקשורת/בידור לגיטימי: דיווח על סירובו של זריף להשתתף בעונה הבאה של התוכנית הפופולרית "האח הגדול". הסיפור השני הוא אייטם כלכלי גבולי: כסף גדול מושך אליו טרמפיסטים, ויש עניין ציבורי כלשהו בדיווח עליהם, מה גם שהפרשה מציגה את זריף באור ביקורתי, ומתמודדת בעקיפין עם טענותיו לכוחות מיוחדים.

אבל הסיפור השלישי הוא לא כלום מובהק. לא רק שמדובר בטענה לא בדוקה ולא מוכחת לפתרון הבצורת, אלא שאין פה אפילו התרחשות: זריף לא הלך לכינרת, צייר סביבו עיגול בחול והודיע לאלוהים שלא יזוז עד שיהיה גשם, הוא פשוט, ואך ורק, כתב על זה בבלוג שלו, כך שלמעשה מדובר בקומוניקט, הודעה לעיתונות. אם הקומוניקט הזה היה נכתב על-ידי פלוני אלמוני, הוא לא היה מגיע אפילו לעמודי הסיפורים המוזרים לצד ילד שגודל על-ידי זאבים ביער. כיוון שהוא נכתב על-ידי זריף, שמחזיק בתיק כוחות-העל אחרי שאורי גלר פינה את הנישה, הוא זוכה לא רק לאזכור רכילותי קצרצר ומלגלג ב-nrg, אלא גם לאייטמים שלמים בעיתונים הכלכליים "גלובס" ו"דה-מרקר", המפרטים את דבריו ואת דרישותיו.

לא שזה היה משנה את אפסותו של האייטם, אבל הכתבים לא טרחו אפילו לבקש את תגובת השר, עורכי משדרי החדשות או החזאים.

לנארד נימוי, שגילם את ספוק בסדרת המדע הבדיוני "מסע בין כוכבים", ביקר בארץ לפני כמה שנים. באחד המפגשים איתו הוא סיפר שיש לו כוח קסם: הוא עושה תנועה מסוימת, ובאורח פלא נדלקים המון אורות. ואז הרים את ידו ופיסק את האצבעות בתנועת "ברכת כוהנים", שבה השתמש בסדרה כברכת השלום של ספוק. לפתע, כמובטח, נדלקו המון אורות: פלאשים של המצלמות של הקהל. גם לאורן זריף יש כוחות-על: בלחיצת כפתור, יהא זה כפתור השיגור של האימייל או כפתור פרסום הפוסט בבלוג, הוא מסוגל לגרום לתקשורת לדווח על כל דבר שטות היוצא מכיוונו.

לדיון בבלוג "חדר 404" >>