הערב, לאחר שהסכים עד כה לדבר עם מושיק גלאמין ועודד מנשה, הודיע ראש הממשלה כי יעניק ראיונות לעיתונאים. נתניהו הודיע על החלטתו לערוץ 1, לערוץ 2 ולערוץ 10 – אך ההסכמה שנתן לערוץ 10 הותנתה בכך שהעיתונאי רביב דרוקר, הפרשן הפוליטי הבכיר של הערוץ, לא יהיה בין המראיינים. דרוקר הוא מי שחתום על תחקיר "ביביטורס", שהסב לנתניהו לא מעט צרות, ומי שממשיך ללוות את טיפול הרשויות בממצאי התחקיר. התעקשות שכנראה אינה מסבה נחת לראש הממשלה.

לא בכדי דרש נתניהו שלא להיפגש עם דרוקר. נתניהו פוחד ממנו. זו עובדה שעצם הדרישה החריגה מעידה עליה, וזו בדיוק הסיבה שהאינטרס הציבורי וכל עיקרון עיתונאי מחייבים את השתתפותו של דרוקר כמראיין בלפחות אחד מהראיונות בסבב הקרוב. במהלך החודשים האחרונים ערך נתניהו כמה מהלכים שכוונו כנגד כלי תקשורת ועיתונאים. הנה ההזדמנות של כלי התקשורת להעמיד חזית אחת ומקצועית מול ראש הממשלה המכהן.

ערוץ 10, כמובן, אינו יכול להיענות לדרישה, ומן הסתם קברניטי הערוץ ידחו אותה ולא יקיימו ראיון כלל. מאחר שהתנאי הוצב רק בפני ערוץ 10, אני מציע לראשת חטיבת החדשות של ערוץ 1, אילה חסון, כמו גם למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס, להזמין את דרוקר לראיין אצלם את נתניהו כמראיין אורח. אחרי הכל, לשכת ראש הממשלה לא הציבה בפניהם שום תנאי.

וייס וחסון יכולים גם לסרב לעצם קיום הראיונות, כמחווה קוליגיאלית כלפי דרוקר וערוץ 10 וכמחאה על מעשה ההחרמה של ראש הממשלה, אך בכך דווקא עלול שכרו של האינטרס הציבורי לצאת בהפסדו. להזמין את דרוקר כמראיין אורח באולפניהם מסתמן כדבר הנכון לעשות, מכל בחינה.