בשבוע שעבר אירע מקרה מוזר בליגת-העל בכדורסל. מינהלת הליגה קיבלה טלפון מערוץ 1, שם ביקשו להחליף את שידור המשחק המרכזי. בפועל תיכננו בערוץ לשדר את המשחק המסקרן בין מכבי חיפה למכבי תל-אביב, אבל אז שמו לב לדבר מעניין: את הטבלה מוליכה הפועל ירושלים, ולא מכבי תל-אביב. כיוון שירושלים אף הביסה לפני כחודש את מכבי תל-אביב, חושי הריח בתחנת הטלוויזיה רוממה זיהו שינוי מגמה.

המנהלים לא נותרו אדישים ולא מקובעים, צילצלו למי שצריך וביקשו, או אפילו הודיעו חד-משמעית שלנוכח המצב בטבלה, אין מנוס מלייצר עניין סביב המובילה, העיקר שתואר "המשחק המרכזי" יהלום את ההגדרה וייתן כבוד למובילה ללא הפסד, הפועל ירושלים, במשחק החוץ שלה מול ראשון-לציון. וכך היה. הרייטינג אמנם בקושי גירד את הארבעה אחוזים, אבל הקבוצה המובילה, שטרם צברה ולו הפסד אחד, קיבלה את היחס המתבקש, וכל הכבוד לטלוויזיה הישראלית.

מה שבעיני רוממה טוב ויפה לליגת הכדורסל אינו מתאים בעיניהם לליגת הכדורגל. ביום שלישי השבוע (2.12.14) יתקיים המשחק המרכזי בין קריית-שמונה להפועל באר-שבע, הראשונה בטבלה מול השנייה, "משחק העונה" בפי מרבית כלי התקשורת, אבל רק אלה שידם משגת לשלם לצ'רלטון, נוסף לאגרת הטלוויזיה ולחבילת הכבלים, יוכלו לצפות במשחק. הכותרות החל משבת כבר עוסקות בהרחבה במשחק המסקרן הזה, אבל הראש של מחלקת הספורט בערוץ הראשון נמצא במקום אחר. לשיטתם, המשחק המרכזי במסגרת מחזור אמצע השבוע הוא בני-סכנין מול מכבי תל-אביב. ובמלים אחרות: המקום העשירי נגד המקום השלישי.

לפני כשנתיים וחצי זכתה קריית-שמונה באליפות. הקבוצה רצה בצמרת מפתיחת אותה עונה, משם דילגה אחרי כמה חודשים למקום הראשון והתייצבה בו, אבל לערוץ הראשון לקח שבועות רבים להבין, להתעשת ולכתת את גלגלי ניידות השידור צפונה. העונה הזו הטבלה די ברורה כמעט מההתחלה, אבל סדר העדיפויות של "המשחק המרכזי" עדיין באופסייד.

מוטי איוניר ועמיחי שפיגלר, צוות השידור של המשחק המרכזי בכדורגל בערוץ 1 (צילום מסך)

מוטי איוניר ועמיחי שפיגלר, צוות השידור של המשחק המרכזי בכדורגל בערוץ 1 (צילום מסך)

הנה העובדות: מכבי תל-אביב שודרה מפתיחת העונה במסגרת "המשחק המרכזי" חמש פעמים. ביום רביעי הקרוב היא תשודר בפעם השישית. מספר הפעמים שדורגה העונה במקום הראשון: פעם אחת. מכבי חיפה שודרה חמש פעמים, ולא רק שלא היתה במקום הראשון, היא נעה בין מרכז הטבלה לתחתית. הפועל תל-אביב שודרה שלוש פעמים. מספר הפעמים שדורגה במקום הראשון: אפס. בית"ר ירושלים שודרה פעמיים, על אף שאת המקום הראשון היא רואה בקושי בטלסקופ. הפועל באר-שבע שודרה פעמיים, ועדיין לא דורגה העונה בפסגה. בני-סכנין, שמשתרכת בתחתית, תרשום השבוע שידור שני ב"המשחק המרכזי". קריית-שמונה, שרשמה עד כה שמונה מחזורים רצופים במקום הראשון, שודרה העונה בערוץ הראשון רק פעם אחת.

זה קרה בשבוע שעבר – ובואו נקרא לילד בשמו – בעיקר מפני שאירחה את מכבי תל-אביב. פחות בגלל העובדה שהיא ממוקמת ראשונה מאז סוף ספטמבר. אם עוד אפשר להבין ולקבל שידור משחק כמו הפועל תל-אביב מול בית"ר ירושלים, שהועדף על פני המובילה קריית-שמונה נגד הפועל חיפה, או של מכבי תל-אביב נגד מכבי חיפה, ולא של המוליכה קריית-שמונה מול מכבי פתח-תקווה – אי-אפשר להבין, לקבל או להשלים עם מצב שבו משחק של סכנין מול מכבי תל-אביב שווה יותר מקריית-שמונה מול באר-שבע (כאמור, מקום ראשון נגד המקום השני).

בערוץ הראשון קיבלו בתחילת העונה החלטה אמיצה ונכונה, והחליפו את צוות השידור הכושל, דני נוימן את יורם ארבל, בעמיחי שפיגלר ומוטי איוניר. הצוות המפתיע והחדש מצדיק את האמון ועד עכשיו עושה עבודה טובה מאוד. נראה שבעניינים אחרים ההחלטות ברוממה נותרו מקובעות ומיושנות.

מקובעות ומיושנות? רגע, אלה אינם אותם אנשים שבשבוע שעבר ויתרו באומץ בלתי רגיל על שידור של מושכת הרייטינג מס' 1, מכבי תל-אביב בכדורסל? אז למה הפועל ירושלים בכדורסל זכתה, ועירוני קריית-שמונה בכדורגל לא? יכול להיות שזה מפני שרחוק מהעין רחוק מהלב, ובעיקר מהראש? ושההחלטה הזו היא רק משום  שהאולם בירושלים מרוחק חמש דקות נסיעה מהבניין ברוממה?

הלוואי שבערוץ 1 יהיו ישרים עם עצמם וישנו את שם מותג השידור שלהם: במקום "המשחק המרכזי" אמרו מעתה "המשחק הפופוליסטי".

לתגובות: yegerm9@walla.co.il