ביום חמישי האחרון, בתוכנית "מה בוער" בהגשת רינו צרור, עלתה לשידור הכתבת המדינית של גלי צה"ל ובפיה סיפור על "סיור שהיה השבוע, סיור די חריג, של משפחת חברי פרלמנט מבלגיה בשומרון".

לפי דיווחה של שחר, הסיור התקיים במסגרת פעולות ההסברה של המועצה המקומית שומרון, שבראשות גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן. "הם הביאו את הפרלמנטרים האירופאים", הסבירה שחר, "להראות להם איך בדיוק העניינים נראים בשטח, בהנחה שדברים שרואים אותם בעיניים טיפה משנים את התודעה והתפיסה".

לאחר שביקרו באזור התעשייה ברקן, דיווחה שחר, "מתח יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט בבלגיה פרנק קרלמן ביקורת חריפה על החרם באירופה על המוצרים מההתנחלויות ואמר: 'החרם על יהודה ושומרון הוא אידיוטי כי הוא יביא לאיבוד עבודה של עשרות אלפי פלסטינים'".

 

שחר השמיעה הקלטה של חבר הפרלמנט כשהוא משווה את החרם על ההתנחלויות למדיניות הנאצים ומדגיש כי הפעם לא מפלגות ימין אחראיות לכך אלא דווקא מפלגות שמאל. "לא פחות ולא יותר", אמרה שחר, "כך מתבטא יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט הבלגי".

"הפתעה גדולה אילאיל", אמר המנחה צרור. "אכן", השיבה הכתבת, ובהמשך הוסיפה, לקול צחוקו של צרור: "גרשון מסיקה, ראש המועצה כמובן לא יכול היה לצפות ליותר טוב מזה".

ניתן להעריך כי ראש המועצה מסיקה שמח לא רק על הציטוט ששמע מהפרלמנטר הבלגי אלא גם מהדיווח על הציטוט. אולם כבר ביום ראשון האחרון סיפק כתב "הארץ" ברק רביד מעט הקשר לביקור הפרלמנטרים הבלגיים, שבוודאי העיב על השמחה.

סמל מפלגת הימין הקיצוני "האינטרס הפלמי"

סמל מפלגת הימין הקיצוני "האינטרס הפלמי"

מלבד תיקון קל בשמו של המצוטט בידיעה של שחר (קריילמן במקום קרלמן) וציון העובדה שמדובר ביו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט הפלמי, ולא הפרלמנט הבלגי, רביד דיווח כי קריילמן, כמו יתר הפרלמנטרים שביקרו בשטחים, הם חברים במפלגת ימין קיצונית, בעלת מאפיינים אנטישמיים, שמוחרמת על ידי השגרירות הישראלית והקהילה היהודית בבלגיה. עוד העריך רביד כי גילויי התמיכה שלהם בישראל נובעים בעיקר מרצון לקבל לגיטימציה מיהודים.

המידע הזה לא הופיע בידיעה ולא נמסר למאזיני גלי צה"ל, והם נותרו לתמוה, יחד עם רינו צרור, מניין בא הציטוט המפתיע.

מכלי צה"ל נמסר בתגובה: "בטרם עלתה לשידור, פנתה כתבת גל"צ, אילאיל שחר, והתייעצה עם גורמים מקצועיים במשרד החוץ. מהיוועצות עמם עלה כי אין כל סיבה להימנע מלעשות שימוש בציטוט מתוך דבריו של יו"ר וועדת החוץ והביטחון בפרלמנט הפלמי. כן נדגיש ונבהיר כי הציטוט המדובר היה שזור בתוך אייטם קצר מאוד בנושא שביתת משרד החוץ ועל כן מידע שלא תרם לדיווח הקצר לא הוכנס לשידור".