במוצ"ש האחרון נרשם רגע ספורטיבי היסטורי, שכיכב גם באתרי הספורט: שיא עולם בקפיצה במוט. בתקשורת הישראלית לא שכיח ששיא עולם כלשהו יתנוסס בכותרת ראשית, בטח כשהוא מתרחש במקביל למחזור ליגה בכדורגל. לרוב "משחק מטורף" בעכו, עם תוצאה של 3:4, יקדים שיפור שיא בסנטימטר, מה עוד שתיכף ייפתח המשחק של מכבי תל-אביב באצטדיון המושבה. או אז אין ספק ששיא העולם יינגף ללא היסוס למעמד של כותרת משנית. אבל לא הפעם. ה-6.16 מ' של רנו לאבילני נאחז בעקשנות בכותרות הראשיות של אתר ערוץ הספורט ושל מדורי הספורט ב-ynet  וב"וואלה", וסירב להתפנות למען הכדורגל הישראלי.

כשלושת רבעי שעה לפני שלאבילני ניתר לשמים נפתחה ברשת ב' "שירים ושערים". התוכנית מביאה דיווחים חיים ממגרשי הכדורגל, אבל לא רק. כתוכנית הדגל של מחלקת הספורט היא אמורה לדווח גם על אירועים וענפים אחרים. ככה זה היה גם כשהתוכנית נמשכה שעתיים וסיקרה משמונה מגרשים במקביל. בטח גם כיום, כשהיא מנופחת ובזבזנית: ארבע שעות על חמישה משחקים.

"כל משחק דרמה בפני עצמה", ניסה ז'וז'ו אבוטבול להלהיב את המאזינים במהלך השידור, אבל את הדרמה הגדולה באמת הוא פיספס. "אנחנו רוצים לחזור למגרשים", פתחה המגישה שרון פרי את השעה השנייה של התוכנית (19:05), כ-20 דקות לאחר שבירת השיא.

"המחזור ה-22 הולך ומסתיים, אבל יש לנו משחק חי ונושם במושבה בפתח-תקווה", בישרה בפתיחת השעה השלישית. לקראת סיום השעה הפצירה בבני פייסיק, שהתיישב לצדה באולפן אחרי שחזר מהמגרש: "בוא ספר לנו מחוויותיך מבלומפילד". גם בשעה הרביעית והאחרונה, שהוקדשה לפתפותי ביצים במטרה להרוג את הזמן, לא נמצאה אפילו דקה אחת להרחבה ופרשנות על שיא שנופץ אחרי 21 שנה, גם לא לדיווח על הנעשה באולימפיאדת החורף בסוצ'י, ובעצם לכלום מלבד כדורגל ישראלי.

ובכל זאת, יש לציין ענף אחד שאינו כדורגל שהוזכר בתוכנית. "אנחנו עושים פינג-פונג בין המגרשים", הודיעה פרי לקראת סוף השעה השנייה, כשמרבית המשחקים עמדו להסתיים.

שרון פרי, מגישת "שירים ושערים" ברשת ב' (צילום: רשת ב')

שרון פרי, מגישת "שירים ושערים" ברשת ב' (צילום: רשת ב')

כמה שאלות לוועדת החקירה שלא תקום: איך הצליחו אנשי "שירים ושערים" להתעלם מאירוע ספורט שכבש את העולם באותו ערב? האם המגישה שרון פרי לא מתעדכנת באתרי הספורט ושואלת את עצמה איך זה שהכותרת ב-ynet תקועה על הקפיצה המשונה הזו במקום על כדורגל ישראלי? ואם היא כזו פרובינציאלית, איפה היו "עורכי התוכנית", עתמנה ווהבי ורוית לוי? נראה שהתואר "עורכים" גדול עליהם בכמה מספרים אם שיקול הדעת היחיד שהפגינו בתוכנית היה ללחוץ על אות הגול, או להעלות את דני נוימן על הקו.

בתגובה לדברים נמסר ממחלקת הדוברות של רשות השידור: "הידיעה על שבירת השיא שודרה בהרחבה רבה ברשת ב' בכל מהדורות החדשות מ-20:00 והלאה, ובכלל זה במהדורות ששודרו במהלך התוכנית 'שירים ושערים'. לפיכך מדובר בטענה לא עניינית".

את הטענה הלא עניינית הזו צריך לטעון כל מי שספורט עבורו מתרחש לא רק בחצר האחורית של הווילה הרעועה שלו בפרבר המזרח-תיכוני, ובוודאי לא רק בענף אחד, פופולרי ככל שיהיה. ואגב, כדאי לעדכן את דוברי רשות השידור, ש"ההרחבה הרבה" במהדורות החדשות שעליה בישרו היתה דיווח לקוני של חצי דקה.

תוכנית ספורט של ארבע שעות לא יכולה להרשות לעצמה להיאטם – בזחיחות דעת, בעצלות מחשבתית או בסתם אפס שאר רוח – להישג בולט כל-כך. וכשהיא מרשה זאת לעצמה מסיבות של קרתנות, בנאליות וסתם בורות – היא ראויה לכל גנאי, ולפחות לחשבון נפש קטן, ורצוי ענייני.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il