דובר צה"ל דניאל הגרי עדכן הבוקר במסגרת התדרוך שקיים לתקשורת, כי בזמן הקרוב צפויים עיתונאים להתלוות לכוחות הפועלים ברצועת עזה. עד עתה, לא הותרה כניסת עיתונאים לרצועה משטח ישראל, גם לאחר תחילת הפעולה הקרקעית.

אתמול אישר דובר צה"ל לשאלת "העין השביעית" כי צוותי תיעוד של צה"ל פועלים בשטח, לצד הכוחות הקרקעיים. הבוקר השיב דובר צה"ל לשאלת "העין השביעית" ומסר כי בקרוב צפויה כניסה מתואמת של עיתונאים לרצועה, גם לליווי הכוחות הצבאיים הפועלים בה.

"אנחנו מתכוונים, בזמן הקרוב, אנחנו ננהל את זה לפי בטחון כוחותינו והשלבים המתבצעים, אני דנתי בזה היום בבוקר, על מנת להכניס גם כתבים עם הכוחות. אנחנו נעשה את זה בתזמון הנכון, אני מניח שזה יהיה בזמן הקרוב", אמר הדובר.

גם הגבול המצרי עם הרצועה סגור, והמצרים אינם מאשרים כניסת עיתונאים. עיתונאים מכמעט כל כלי התקשורת המרכזיים בצרפת קראו אתמול לישראל ולמצרים לאפשר להם להיכנס ולסקר את הנעשה ברצועה. לדבריהם, במבצע "צוק איתן" ב-2014 הותר לעיתונאים להיכנס לרצועה.

בעזה פועלים כעת כמה למעלה מאלף עיתונאים בני המקום, חלקם עבור כלי התקשורת של ארגוני הטרור ברצועה. לפי מקורות עזתיים, למעלה מ-20 נהרגו בתקיפות צה"ל.