אתר "מקור ראשון" מחק מאמר שנשא את הכותרת "היעד האסטרטגי: החרבת עזה". במאמר שפורסם היום (30.10) נטען כי יש להביא ל"החרבתה המוחלטת של העיר עזה, יחד עם כל מה שצפונה לה ברצועה, נטיעת פארק 7 באוקטובר על אדמתה, וצמצומה של הרצועה לחלקה הדרומי בלבד".

את המאמר כתב פרופסור אביתר מתניה, ראש התכנית ללימודי ביטחון באוניברסיטת תל אביב, ולשעבר מערך הסייבר הלאומי ומטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה נתניהו. במאמר טען פרופ' מתניה כי "ביצוע של כל הדברים האלה יזעזע מהיסוד את רציונל הקיום של חמאס, של אוכלוסיית עזה שבחרה בו, של הפלסטינים ושל המזרח התיכון כולו".

מאמר שנמחק מאתר "מקור ראשון", 30.10.2023 (צילום מסך)

מאמר שנמחק מאתר "מקור ראשון", 30.10.2023 (צילום מסך)

עוד טען פרופ' מתניה במאמר כי "להשמדת חמאס חייבת להתלוות גם מכה שמזעזעת את רציונל קיומו של הארגון. זו מכה שתעמוד לנגד עיני האוכלוסייה בעזה, ביהודה, בשומרון, בלבנון ובמזרח התיכון כולו – אותה אוכלוסייה שתומכת בחמאס, במקביליו או בחלופותיו. זו מכה שהאוכלוסייה לא תהיה מוכנה לספוג שנית, לא ברצועת עזה ולא במקומות אחרים".

לפי מחבר המאמר, "החרבת עזה אינה כרוכה בהרג אנשים נרחב, משום שייעודה הוא הרס ולא הרג אוכלוסייה. לכן היא תבוצע תוך העברה נרחבת של האוכלוסייה דרומה, כיבוש האזור שבין עזה לדרום הרצועה, בידודה ואז החרבתה המוחלטת של העיר. הרצועה תצומצם לנצח לחלקה הדרומי. על חורבות עזה וצפון הרצועה לא יוקמו יישובים יהודיים, אלא מדינת ישראל תיטע פארק 7 באוקטובר לזכר קורבנות הטבח שביצע חמאס באותו יום, שבעתיד יהפוך לריאה ירוקה בלב עזה – סמל לדרך חדשה שאפשר יהיה להוציא לדרך ברצועה. מעשה עזה יהיה כמעשה הרומאים בקרטגו, שנלחמה בהם קרוב למאה שנה והוחרבה עד יסוד, ולאחר מכן נבנתה כעיר רומית".

עורך מקור ראשון אלעד טנא הפנה את "העין השביעית" לעורך האתר גדעון דוקוב, שלא הגיב.