מדוע ביטל רה"מ בנימין נתניהו את הראיונות שקבע בערוצי החדשות הישראלים? שלשום (21.9) נדמה היה שנתניהו מתכוון לשבור את החרם שהוא מטיל על התקשורת הישראלית: בערב יום חמישי דיווח רן בוקר מ-ynet כי נתניהו, הנמצא בביקור מתוקשר בניו-יורק, מתכוון להתראיין לערוצים 12 ו-13, אותם הוא מחרים כבר כשנתיים וחצי, ולערוץ 11, אותו הוא מחרים כבר למעלה מארבע שנים.

אלא שכבר למחרת בבוקר דיווח בוקר כי נתניהו חזר בו מכוונתו זו. במקום זאת, התראיין לערוצי החדשות האמריקאים פוקס ניוז ו-CNN. בדיקת "העין השביעית" מול הערוצים הישראלים מעלה כי שלושתם אכן קיבלו הודעה כללית על רצונו של נתניהו להתראיין במהלך סוף השבוע מניו-יורק, אולם בוקר לאחר מכן התקבלה הודעה על ביטול הראיונות. באופן מעניין, נתניהו ביטל גם את הראיון שהיה מתוכנן בערוץ 14, הערוץ הישראלי היחיד שהוא אינו מחרים, המשדר תעמולה ממשלתית מסביב לשעון.

האם נתניהו החליט לשבור את החרם שהוא מטיל על העיתונות הישראלית משום שרצה להודיע על שבירת כיוון במלחמה שאסר מתחילת השנה באופן גלוי על הדמוקרטיה הישראלית? והאם ההחלטה לבטל את הראיונות מעידה כי חזר בו? ההודעה מלשכת נתניהו לערוצי החדשות על הרצון להתראיין לא כללה פרטים על פורמט הריאיון, אורכו של הריאיון או כל פרט אחר. ככל הידוע, בלשכה גם לא מסרו לערוצים פרטים כלשהם באשר לסיבה לביטול הראיונות.

הראיונות שנתניהו העניק כעת לתקשורת האמריקאית הם ה-113 וה-114 של נתניהו מאז שהחל להחרים את כאן 11 לפני למעלה מארבע שנים. ב"פוקס ניוז" זהו הריאיון ה-18 מאז החרם. את הראיון ערך ברט בייר, המנחה הפוליטי הבכיר של הערוץ המגיש את תכנית החדשות היומית Special Report, ומי שראיין השבוע את נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן. הריאיון ב-CNN הוא הריאיון החמישי ברשת מאז החרם וביצעה אותו קייטלין קולינס, המסקרת את הבית הלבן.

נתניהו מנהל מדיניות של חרם ראיונות על הטלוויזיה הישראלית. לפי בדיקת "העין השביעית", החרם נכנס כעת ליומו ה-1,470. החרם על ערוצי החדשות 12 -13, אליהם המשיך נתניהו להתראיין בתקופות בחירות גם אחרי שהחרים את השידור הציבורי, החל מיד לאחר שהפסיד בבחירות מרץ 2021. לאורך כל תקופות החרמות נגד שלושת הערוצים המרכזיים בישראל, העניק נתניהו 22 ראיונות לערוץ 14, כשבפועל מאז ה-20 במרץ 2021 הפך ערוץ 14 לערוץ הבלעדי בו מתראיין נתניהו בישראל.