תביעת הדיבה שהגיש מנכ"ל משרד האוצר לשעבר רם בלינקוב נגד "דה מרקר" ועיתונאיו הסתיימה בפשרה ללא פיצוי כספי.

לפני קרוב לשנתיים תבע בלינקוב את העיתון וכמה מעיתונאיו בגין האופן שבו תואר ברשימת "100 המשפיעים" של מגזין "דה מרקר". בין היתר דימה אותו העיתונאי נתי טוקר ל"קאובוי קשוח עם יד קלה על ההדק" ש"מנסה להשתלט על עיירה ומנהל באקדחים שלופים שורת קרבות מול אויבים חזקים ממנו, מבית ומחוץ". לפי הדימוי של טוקר, הקאובוי בלינקוב "מובס ונאלץ לברוח שותת דם לגלות ארוכה" אך כעבור שנים חוזר בתור "שריף שקובע את הכללים".

עוד ציטט טוקר בטקסט שכתב על בלינקוב, אדם אלמוני שאמר, ביחס לכהונתו הראשונה במשרד האוצר, כי הוא "התנהל כבר אז כאילו הוא המנכ"ל של המדינה. ראשי האגפים לא יכלו להסתדר איתו".

בלינקוב טען בתביעה שהגיש, באמצעות עורכי-הדין אריאלה קרולי ומשה ברהוד, כי הפרסום כלל "אמירות קשות" כלפיו, "חלקן אף כוזבות", שפורסמו "בכוונה לפגוע" בו ובשמו הטוב. בלינקוב העמיד את התביעה, שהגיש נגד הוצאת עיתון הארץ בע"מ, עורכת "דה מרקר" סיון קלינגבייל, עורכת האתר יפעת שלם, כמו גם נגד עורך מגזין "דה מרקר" איתן אבריאל וטוקר עצמו, על סך 292,072 שקל.

ב"דה מרקר" טענו בתגובה, באמצעות עורכי-הדין תמיר גליק ומיה כץ, כי בלינקוב "מנסה להשתיק כל ביקורת ציבורית" וכי הוא "נטפל לתיאורים הומוריסטיים שאין בהם כל לשון-הרע כלפיו".

"בכתב התביעה מתרעם התובע על כך שדמותו הוצגה כאדם כוחני - 'קאובוי' שמבקש 'לנקום'. לא זו בלבד שתיאור הומוריסטי זה לגיטימי לחלוטין ואינו חורג מהסביר, הוא אף תואם את המציאות", נכתב בכתב ההגנה. עוד נטען בו כי עצם הגשת התביעה רק מאששת את הדימוי הסאטירי שהודבק לבלינקוב.

לאחרונה הודיעו הצדדים לביהמ"ש כי הגיעו להסדר גישור בפני המגשרת עו"ד מיכל נתן-מילוא ובמסגרתו הסכים בלינקוב לדחיית התביעה תמורת שינויים בטקסט על אודותיו.

בכותרת המשנה, במקום המילים "והקאובוי שסולק מהעיירה ובא לנקום" ייכתב "והקאובוי שחזר לעיירה לסגור מעגל". בגוף הטקסט יוסר המשפט "ראשי האגפים לא יכלו להסתדר איתו". במקום המילים "יש לבלינקוב הסכמים עם שורת חברות פרטיות שלא נחשפו" ייכתב "נכלל הסכם עם חברה פרטית ששמה חסוי", וכן יתווסף לכתבה הטקסט הבא:

לאחר פרסום הכתבה מר בלינקוב מסר כי: 'הסכמתי ובחירתי לכהן בתפקיד מנכ"ל האוצר נעשו כ'שירות לאומי' בהתחשב בתחום מומחיותי וניסיוני. בנוסף, ביצעתי הליך סדור של גילוי המידע הנדרש על פי דין לגורמים המוסמכים בסוגיית ניגודי העניינים ולאחר שאלו בחנו את המידע, נחתם על ידי הסדר ניגוד עניינים מפורט ומלא'.

ככל שמר בלינקוב נפגע מתיאור זה או אחר בכתבה, TheMarker מתנצל על כך".

השופטת רונית פינצ'וק-אלט נתנה להסכם תוקף של פסק-דין.

19757-10-21