הדרמה סביב בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים הכתה גלים והסתיימה בענישה משמעותית לח"כ טלי גוטליב שהפרה משמעת קואליציונית. מבדיקת "שקוף" עולה כי נשים שמרדו בקואליציה נענשו בחומרה יותר מגברים. בנוסף, שורת מקרים שבדקנו מעידה על כך שגברים שפעלו באופן דומה לא נענשו. פנינו ליועצת המשפטית לכנסת שהצהירה כי ההחלטה להעניש "עד להודעה חדשה" מנוגדת לתקנון הכנסת.

"ככה אמרו לי", אומר ח"כ עמית הלוי, האיש למשימות מיוחדות, שמוביל שוב חקיקה פרסונלית מושחתת. אפרת אביבי הייתה השבוע בדיון בוועדת הפנים שם נשאל הח"כ מהליכוד על סקר שמוכיח כי תיקון החקיקה שלו יועיל לציבור - אך כשלחצו אותו לקיר התברר שהוא ניזון משמועות. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי ההצעה שתסייע לבועז יוסף, המקורב לדרעי, להתמודד על ראשות העיר טבריה.

יעל געתון חשפה כי בלשכת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, טשטשו ביומן הרשמי מפגש שערכה השרה לפני כארבעה חודשים עם קבוצת מכחישי אקלים. היומן נחשף כתוצאה מבקשת חופש מידע של "שקוף".

וגם, האם מספר שריפות הפסולת באמת ירד? כנראה שלא. בניגוד לנתוני רשות הכבאות, בדיקת "שקוף" בנוגע לטיב הפער מגלה שנהלי דיווח השריפות של הרשות שונו, כך שכלל לא ניתן להשוות בין השנים.