ערוץ 14 שכר את שירותיו של מנהל שבתפקידו הקודם התלוננה נגדו עובדת כי תקף אותה, ואילו עובדת אחרת סיפרה על יחס מבזה שלו לנשים. בערוץ סירבו להתייחס לנושא מלבד מסירת התגובה הלקונית: "מר חאיק החל תקופת חפיפה בערוץ ולאחר כמה ימים יצא לחופשה לא מוגבלת בזמן. אנו מצפים לשובו". התפקיד אליו יועד חאיק הוא ככל הנראה סמנכ"ל הדיגיטל.

חאיק הוא איתמר חאיק, לשעבר מנכ"ל אתר החדשות הדתי "סרוגים". בשבועות האחרונים חווה האתר גל עזיבות: המנכ"ל החדש איתי בר-נחום התפטר לאחר תקופה קצרה בתפקיד, וכך גם העורך הראשי ניסים פרץ, הכתבת הפוליטית יעל שרה רפ, רכזת הכתבים רחלי פלנט-רוזן והסמנכ"ל דותן עזריאל. אולם עוד קודם לכן, באפריל, התפטר המנכ"ל הוותיק, חאיק, לאחר כשמונה שנים בתפקיד.

"סרוגים", בבעלותו של איש התקשורת החרדי מרדכי (מוטי) לביא (המחזיק גם באתר "כיכר השבת"), הוא מאתרי החדשות הגדולים בציבור הדתי והצלחתו מיוחסת בין השאר לחאיק. עזיבתו באפריל תוארה בתקשורת המגזרית כ"מפתיעה", ורק בשבוע שעבר התפרסם ב"הארץ" כי קדמה לה תלונה של עובדת באתר שטענה כי חאיק תקף אותה מינית. לפי כתב "הארץ" יהושע (ג'וש) בריינר, "העובדת התלוננה לפני אחד מבכירי האתר כי המנכ"ל תקף אותה במשרדו ובמכוניתו, ולאחר שפנתה גם ליועץ המשפטי של האתר נפתחה בארגון בדיקה פנימית".

בריינר ציין כי העובדת לא התלוננה במשטרה, כי חאיק הכחיש את המעשים שייחסה לו העובדת וכי "לפני מקורביו טען כי אלו נעשו בהסכמה". חאיק לא ענה לפניית "העין השביעית". באתר טענו בתגובה ל"הארץ" כי ההתפטרות היתה על רקע כלכלי, וכי התלונה הגיעה רק כחודש לאחר ההתפטרות. ב"הארץ" כותבים כי ההתפטרות היתה אחרי שהעובדת סיפרה לראשונה על התקיפה, וכי בגין זאת הקדים חאיק את פרישתו.

"במשך תקופה ראינו שהוא קירב אותה אליו ובנה סיפור כאילו הוא רוצה לקדם אותה. הוא גרם לכך שהם ישבו יחד שעות במשרד, בימים שלאחר האירוע היא כאילו יצאה מפוקוס", מצוטטת אחת העובדות באתר בדיווח ב"הארץ". עוד דווח ב"הארץ" כי "לפני כשנה וחצי התבקש חאיק שלא לבוא לאחד ממשרדי הפרסום הגדולים הפועלים בציבור הדתי לאחר שעובדת במשרד התלוננה על הערה בוטה של חאיק אליה. במשרד הפרסום אישרו את הדברים".

אחרי הפרסום ב"הארץ" פירסמה ריבה רפפורט, כיום כתבת ב"צינור" בערוץ 13, ציוץ בו התייחסה לאווירה באתר בניהולו של חאיק: "התקשורת ביני לבין מנכ"ל סרוגים לאורך עבודתי בכיכר השבת (סרוגים) הסתכמה בכמה מילים ומשפט 'את רוסיה, אז את יודעת במה את יכולה לעבוד', מאז נוכחתי לשורת החפצות שלו כלפי עובדות, פניתי למישהו בהנהלה אבל צחקו עליי שאני לא מבינה צחוקים".

אתמול (18.6) התראיינה רפפורט לתוכנית הרדיו "מנדי ביתאן" בכאן מורשת: "מההיכרות שלי אני יכולה להגיד שאף אחד לא מופתע", אמרה, "זה סיפור מחריד ועצוב וראינו אותו בא. ידעתי שזה יקרה. מאוד אכזב אותי וכאב לי אישית שאף אחד לא עשה עם זה כלום לפני.

"זה היה הכי ברור בעולם, צפינו בו מחפיץ נשים, לי אישית הפריע לראות את זה מיד אחרי שאשתו ילדה. הוא זורק משפטים על בחורות, על המראה שלהן, על עובדות חדשות. לי לא הייתה איתו אף תקשורת, המשפט היחיד שהוא תרם לי היה: 'את רוסיה אז את יודעת במה את יכולה לעבוד'. מבחינתו הייתי חפץ, הוא לא תקשר איתי. והמקרה שלי הוא כלום יחסית למה שהלך שם, זה היה מבחינתי שגרת היום. הוא זורק משפטים לבחורות, בקול, במסדרון, יחד עם אנשים בכירים. וזאת הבעיה. הם רואים את ההחפצות שלו ולא עושים עם זה כלום.

"אני בקשר קרוב עם הבחורה שנפגעה, אני יכולה לומר שהיא נפגעה בצורה מאד קשה, וכולם בטראומה, לא רק היא. כי חוץ מהפגיעה עצמה, הרי הוא ידע מה הוא עושה, הוא בחור חכם והכין את התשתית מראש לאירוע שהולך לקרות וניסה לקרב את כולם אליו. וזה שכולם עזבו ברגע, זה כי הם הבינו שהוא עבד גם עליהם".

רפפורט הוסיפה והתייחסה לתקשורת החרדית ומקומן של נשים במקומות העבודה: "נשים במקומות אלה מרגישות פשוט לא מוגנות. יש עוד המון סיפורים בארון. בחברה הזאת יודעים שזה לא יצא, וגם אם כן, המון נשים יחטפו". לדבריה, "להיות אישה במקומות כאלה, את לא רק לא מוגנת אלא שאת לא יודעת שיש בעיה. את לא מכירה את עולם המיניות, בטח לא את עולם הפגיעות המיניות, אף אחד לא מסביר בתיכון, בבית ספר או אחרי מה זה מיניות, אז איך תדעי מה זה פגיעה מינית? כשמתחילים לדבר איתך בצורה מסוימת ולעבור את הגבול את לא מבינה שיש בעיה, בטח לא תפני למישהו שיעזור לך. מי שמדברת זו אישה סופר סופר אמיצה שהיא יוצאת מן הכלל. זה סיפור אחד מעשרות או מאות".

חאיק, כאמור, לא הגיב לפניית "העין השביעית", להלן תגובתו ל"הארץ": "לא תקפתי שום עובדת או עובד ולא פגעתי באיש. הדבר עולה בבהירות מראיות שהצגתי בנושא, ואף מבירור מעמיק שנעשה בחברה על ידי גורם חיצוני ובלתי תלוי, שתוצאותיו ברורות ומלמדות על קבלת אמיתות העובדות שהצגתי. לשאר הדברים המוזכרים אין כל אחיזה במציאות. צר לי מאוד שהדברים לא נבדקו לעומקם בטרם פרסום כה פוגעני. כל בר דעת מבין שהנרטיב מוכתב על ידי בעלי עניין ובוצע מיד מכוונת שבאה לפגוע במשפחתי, בי ובאתר סרוגים".