בפני הנשיא הרצוג עמדה הזדמנות יקרה מפז, שלא נוצלה על ידו, ללא קשר לדחיית המתווה שהציע על ידי הקואליציה. הרצוג הצהיר כי מתווה הפשרה שהציע "יחזק את כוחה של הכנסת", אך בפועל הוא מזניח את שיקום מעמדה הנחות של הרשות המחוקקת מול הממשלה ומפספס הזדמנות לחזק את כוחם של נבחרי הציבור. מעט לפני שהציג הנשיא את מתווה הפשרה, הצהיר פרופ' יובל אלבשן כי הוא "לא אוהב" את מתווה הפשרה שהציע ביחד עם יוזמים נוספים, אותו מתווה שהתחבב על בכירים בקואליציה.

בינתיים, הממשלה ממשיכה לקדם את המהפכה המשפטית ומירוץ החקיקה לא עוצר לרגע. כדי לעקוב אחרי מהלך המהפכה, החלטנו ב"שקוף" להציג את סדר החקיקה בתמונת מצב מתעדכנת ולהישאר עם האצבע על הדופק - מחוקי המהפכה המשפטית ועד לחוק דרעי 2. בדיון על החוק הפרסונלי שנועד לדרוס את החלטת בג"ץ נשאלה השאלה אם במסגרתו יוכל נתניהו למנות את בנו לשר. הייעוץ המשפטי סיפק תשובה מגומגמת לשאלה זו בדיון, אך לבסוף היה ברור שהתרחיש אפשרי. התיעוד של "שקוף" מהדיון הופץ ברשתות והפך לוויראלי במיוחד.

חוק מושחת נוסף שקודם השבוע בכנסת הוא "חוק המתנות", שבמסגרתו יתאפשר לעובדי ציבור לקבל תרומות עבור מימון טיפול רפואי או סיוע משפטי. באופן די מפתיע, חבר הליכוד משה סעדה הזהיר מההשלכות והצביע על החשש מ"מסלול בטוח לשוחד" - אך הציע לאפשר את ההצעה במתכונת מצומצמת לנבחרי ציבור, בהם ראש הממשלה נתניהו.

וגם, מה יכול לעשות מפעל כדי להילחם בפליטות מזהמות ולמנוע פגיעה בתושבים? ב"פז" בטוחים ששינוי השם יעזור בכך. הנהלת החברה החליטה להסיר את המילה "נפט" משמה כדי לשפר את התדמית, תושבי אשדוד והסביבה לא כל כך השתכנעו.