עיני המדינה נשואות כעת לירושלים, ולמחלוקת הקורעת את העם על תוכנית ממשלת נתניהו נגד מערכת המשפט, אבל בשקט בשקט, מתחממת על הקווים מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, המתוכננת לסוף אוקטובר השנה. בחזית זו, ניתן למצוא כבר סיפור קטן ומעניין, סיפור אהבה. בין אתר "וואלה", מהאתרים הנצפים בישראל, לבין ראש עיריית בת-ים צביקה ברוט.

"סקר חדש: 71% מתושבי בת ים רוצים את צביקה ברוט בקדנציה נוספת", נכתב בכותרת ידיעה במדור המקומי של "וואלה". הכתבה, שהתפרסמה ביום חמישי האחרון, מככבת בדף הבית גם נכון ליום זה (א'). זו אינה הפעם הראשונה בה ב"וואלה" מבשרים על סקר הקובע כי ברוט הוא המועמד המנצח. באפריל האחרון התפרסמה ב"וואלה מקומי" כתבה דומה, תחת הכותרת "557 ימים לבחירות לרשויות המקומיות - 71% מהבת-ימים מרוצים מראש העיר צביקה ברוט".

שתי הכתבות מסמנות יריב פוטנציאלי אחד לברוט, על מנת לקבוע כי הוא חסר כל סיכוי מול ראש העיר המכהן. "ברוט מנצח בפער כל מועמד אפשרי לבחירות בסוף השנה, הסקר גם בדק אם שלומי לחיאני, ראש העיר הקודם שהורשע בפלילים ואמור לסיים את תקופת הקלון, יתמודד למירוץ העיר - רק 18% תומכים בו", נכתב בכתבה האחרונה, וגם בקודמת מודגשת מועמדותו האפשרית של לחיאני.

שתי הכתבות נשענות על סקר של מכון סמית ומצטטות את הסוקר רפי סמית, אך בשתיהן חסר מידע רלוונטי ומשמעותי, שנהוג לצרף בדיווחים על סקרים. ובמיוחד מי הזמין את הסקר והאם מדובר בסקר שיזמה מערכת "וואלה" או בסקר שנשלח היישר מחדר הקמפיין של ברוט. פרט נוסף שנעדר מהכתבות הוא שם הכתב. הן חתומות בקרדיט "וואלה מקומי".

כותרות הכתבה על הסקר המחמיא לברוט ב"וואלה" (צילום מסך)

כותרות הכתבה על הסקר המחמיא לברוט ב"וואלה" (צילום מסך)

הכתבה על הסקר המחמיא לברוט בשף הבית של "וואלה" (צילום מסך)

הכתבה על הסקר המחמיא לברוט בשף הבית של "וואלה" (צילום מסך)

האם מדובר בתוכן שיווקי? פרסום סמוי, נעדר כל גילוי נאות? כתבה ממומנת שב"וואלה" הסתירו כי ברוט שילם עבור פרסומה? דוברת ראש העירייה ברוט הצהירה באופן נחרץ בתגובה לפניית "העין השביעית", כי לא מדובר בתוכן ממומן. "זה לא תוכן שיווקי. אנחנו לא משלמים על תוכן שיווקי, רק על פרסום רגיל או קידום ברשתות", מסרה הדוברת, רון לאביוד, "בארבע השנים האחרונות שילמנו רק פעמיים על תוכן שיווקי: בזמן הקורונה (משרד הפנים שילם עבור כל הרשויות), ופעם אחת בהפקת פסטיבל קיץ גדול".

פניתי גם להדר כהן, "מנהל התוכן" של "וואלה מקומי", בשאלה אם מדובר בכתבה ממומנת על ידי ברוט ואם כך מדוע אין גילוי נאות כי כך הדבר, או לחילופין אם מדובר בכתבה עיתונאית, מדוע לא מצויין מקורו של הסקר? כהן לא טרח להגיב.