שוב ישולמו כספי ציבור לצלם ישראל ברדוגו בעקבות תביעת הפרת זכויות יוצרים.

ברדוגו, המרבה לתבוע גופים וכלי תקשורת שמפרים את זכויותיו, הגיש לפני כשנה תביעה בסך 80 אלף שקלים נגד משרד התיירות, בטענה כי פרסם בלא רשות ותוך סילוף ועיוות, תצלום אוויר שצילם ובו נראה מנזר עתיק ליד נחל קדרון.

במשרד טענו להגנתם כי התצלום התפרסם בעמוד אינסטגרם שהמשרד מפעיל לתקופה של שלושה חודשים בלבד והוסר מיד עם קבלת פניית ברדוגו. עוד ציינו כי ניתן קרדיט מלא לצלם וכי בעבר נתן הסכמה להעלות את התצלום בעמוד פייסבוק שמפעיל המשרד. כמו כן ציינו כי התצלום קישר לפרופיל העסקי של ברדוגו ולגבי סילוף התצלום האשימו במשרד את אפליקציית אינסטגרם.

לאחרונה הסכימו הצדדים להצעתה של השופטת יפעת אונגר-ביטון מבית משפט השלום בחדרה, לסיים את המחלוקת בפשרה. השופטת פסקה כי משרד התיירות ישלם לצלם 26,500 שקלים.

בחודש שעבר פיצתה עיריית ירושלים את הצלם בכ-60 אלף שקל בשל הפרת זכויות יוצרים. חודש לפני כן פיצתה אותה עירייה את ברדוגו בסכום דומה. במרץ השנה פיצה משרד הביטחון את ברדוגו בכ-70 אלף שקל בשל הפרת זכויות יוצרים. בשנה שעברה שילמו לברדוגו פיצויים רשות העתיקות (40 אלף שקל) ועיריית חיפה (מאה אלף שקל). שנה לפני כן שילם משרד החוץ לברדוגו פיצויים בסך 200 אלף שקל.

39766-10-21