תביעת של חצי מיליון שקלים נגד אתר "וואלה" הסתיימה בהודעת הבהרה וללא כל פיצוי.

לפני כשנתיים הגישה חברת נובמד בע"מ תביעת דיבה נגד חברת וואלה! תקשורת בע"מ, מפעילת אתר "וואלה", כמו גם נגד עורך האתר דאז מעין דגן והכתב יקי אדמקר. התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד נדב העצני, הוגשה בעקבות ידיעה של אדמקר שפורסמה תחת הכותרת "עובדים חרדים במפעל לבדיקות קורונה הופרדו מעמיתיהם: 'השנאה גרועה מהנגיף'".

בידיעה נטען בין היתר כי חברת נובמד הוציאה לחופשה את עובדיה החרדים בעוד היתר ממשיכים לעבוד כרגיל. בחברה הכחישו זאת, טענו כי פעלו כלפי עובדיהם על פי תקנות הקורונה ובלי קשר להיותם חרדים או חילונים, והוסיפו כי הפרסום גרם להם נזקים כבדים.

ב"וואלה" טענו להגנתם, באמצעות עו"ד ניר הראל, כי התבססו על הקלטות של מנכ"ל התובעת שהגיעו לידיהם, והוסיפו כי פעלו באופן ראוי, אימתו את המידע שקיבלו טרם פרסומו והציגו אותו באופן מאוזן והוגן.

לאחרונה הודיעו הצדדים לביהמ"ש כי הגיעו לפשרה לפיה באתר "וואלה" תתפרסם הבהרה בנוסח הבא:

"ביום 5.4.2020 פורסמה באתר וואלה כתבה שעסקה בחברת נובמד בע"מ, אשר עוסקת בייצור תכשירים רפואיים, לרבות חומרים המשמשים להכנת ערכות לבדיקות וירוס הקורונה, הכתבה פורסמה בעקבות מידע שהגיע למערכת וואלה.

בהתאם למידע נוסף שהועבר לוואלה על ידי נובמד, עולה כי בפועל חברת נובמד לא הפלתה לרעה עובדים חרדים, לא באמצעות הרעה בתנאי העבודה ולא באמצעות הוצאה לחל"ת כפוי".

בהבהרה אמנם חזר בו אתר "וואלה" מהטענות לאפליה נגד חרדים, אך על פי הסכם הפשרה האתר לא יפצה את החברה.

35660-05-20