בעקבות מאות תלונות, נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה נוזף בערוץ 20 על הפרסום באתר שהביע שמחה על מותו של ח"כ סעיד אלחרומי וכינה אותו "תומך טרור" ו"רשע", אך מודיע כי הרשות לא תנקוט כל צעד נגד הערוץ, משום שסמכותה נוגעת רק לפרסומים המשודרים ולא לאלו שבאתר האינטרנט.

בערוץ הסתייגו מהפרסום סמוך לאחר פרסומו, אך התנערו מאחריות והטילו את האשמה בכתב החתום על הידיעה, יהונתן יפרח. נציב התלונות, דוד רגב, מוסר בהודעתו כי יו"ר הרשות, יוליה שמאלוב ברקוביץ', אמרה כי "לאירוע מסוג זה אין מקום ואסור שיקרה" ו"פנתה לערוץ וביקשה כי הנושא ייבדק לעומק", ווהוסיף: "אף אני סבור כי דבריו של הכתב היו מבזים, משפילים ופוגעניים ולא היה להם כל מקום".

רגב מוסר גם את הדברים שנשלחו אליו מערוץ 20 בתגובה לפנייתו: "הידיעה שהוצאה בעניין מותו המצער של חבר הכנסת סעיד אלחרומי הייתה על דעתו של הכתב ושלו בלבד והערוץ מסתייג נחרצות מהאמור בה. ערוץ 20 מביע צער על מותו של ח"כ אלחרומי ושולח את תנחומיו למשפחתו ולקרוביו. במקביל הכתב זומן לשיחת הבהרה והועמד על חומרת דבריו. הכתב הביע התנצלות על דבריו".

נציב התלונות, דוד רגב, מזכיר כי הפונים "דרשו למצות את הדין עם הכתב", אך לדבריו "בעוד שערוצי הטלוויזיה והרדיו המסחריים המפוקחים על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נדרשים לעמוד בכללי הרשות השנייה, האתרים של ערוצים אלה, ובכללם דפי הפייסבוק, האינסטגרם והטוויטר, אינם מפוקחים על ידי הרשות".

ערוץ 20, 25.8.21 (צילום מסך)

רגב מצטט את שמאלוב-ברקוביץ' המתייחסת לכך ואומרת כי "העובדה כי יש לרשות אחריות פיקוח על הערוצים ללא אחריות פיקוח על שלוחותיהם ברשת דורשת תיקון בחקיקה", ומוסיף "אני סבור כי יש להסדיר בחוק פיקוח על אתרי האינטרנט של הערוצים המסחריים, מאחר שגם אתרים אלה הם קולם של הערוצים. הנוכחות הדיגיטלית של הערוצים נתפסת בציבור כזרוע נוספת של הערוץ עצמו ולכן גם עליה לעמוד בכללי הרשות השנייה".

המצב האבסורדי של אסדרת שוק התקשורת בישראל, שהסמכות המזוגזגת של הרשות השנייה היא אחד הסממנים הבולטים שלו, עמד כבר במרכז מסקנות מספר ועדות שהוקמו לאורך השנים. אלא שהמלצותיהו טורפדו בידי הממשלות בראשותו של בנימין נתניהו, שהעדיף לשמר את המצב הכאוטי של הרגולציה.

הממשלה החדשה, בראשותו של נפתלי בנט, עשתה צעד ראשון לחיסולו של השיתוק שכפה נתניהו על אסדרת התקשורת בישראל, עת מינתה לראשונה מזה שנתיים מינויי קבע למנכ"לות הרשות השנייה ולראשות מועצת הכבלים והלוויין. כעת נותר לראות אם תשלים את המלאכה ותיישם את הרפורמה המתעכבת מזה שנים.

*  *  *

להורדת הקובץ (PDF, 278KB)