לן בלווטניק, אוליגרך רוסי והאיש העשיר בבריטניה, מכחיש כי הוא שותף למהלך המסעיר את עולם הספורט: הקמת "סופר-ליג", ליגה מצומצמת של קבוצות הכדורגל העשירות ביותר באירופה שתחסל את ליגת האלופות, תחתוך את כל הקבוצות האחרות ותעשיר עוד יותר את הקבוצות הגדולות.

לבלווטניק עסקים בישראל: הוא הבעלים של קונצרן כלל, שבשליטתו בין היתר חברות הייטק שונות ומונופול המלט "נשר". לבלווטניק גם עסקי תקשורת בישראל: הוא הבעלים של רשת, המפעילה את ערוץ 13 וחדשות 13. אחרי מהלך המיזוג של רשת עם ערוץ 10, שיצר את החברה הנוכחית, הגדיל בלווטניק את אחזקותיו בחברה.

תקופת בעלותו של בלווטניק התאפיינה בשינוי חד באופייה של חברת החדשות של הערוץ. חדשות 10, שנחשבה לביקורתית ואיכותית יותר מחברת החדשות המתחרה, חדשות 12 (לשעבר חדשות 2), נפטרה מעיתונאים ביקורתיים והגבירה את התוכן הבידורי והצהוב. במקביל יצא בלווטניק מהשקעה קודמת שלו בעסקי התקשורת בישראל, כאשר מכר את אחזקותיו בערוץ הספורט לשותפיו, משפחת רקנאטי.

מכירת אחזקות אלה בישראל עומדת במגמה הפוכה לפעילות המדיה של בלווטניק ביתר העולם, שם השקיע סכומי עתק בשידורי ספורט בשנה החולפת. לפי דיווח של "קוריירה דלה ספורט" האיטלקי, חברת שידורי הספורט בצפייה ישיריה של בלווטניק, DAZN, מעורבת בהקמת ה"סופר-ליג", אותה מסגרת מתחרה ל"ליגת האלופות" של אופ"א עליה הודיעו שלשום הקבוצות הבכירות בכדורגל האירופי. לפי הדיווח, DAZN צפויה להזרים סכומים גבוהים בתמורה לקבלת זכויות השידור.

המניע למהלך הוא רצונם של בעלי הקבוצות הגדולות להגדיל עוד יותר את רווחיהן.  הקבוצות הגדולות מהוות את מנוע המשיכה המרכזי של ליגת האלופות, והן מעוניינות לקחת לידיהן את השליטה על חלוקת הרווחים. בליגה החדשה ישחקו 20 קבוצות בלבד (במקום 32 בליגת האלופות, מספר שאמור לגדול ל-48 ב-2024), כאשר מקומן של המייסדות - בין 12-15 קבוצות - יובטח בכל שנה ללא קשר לביצועיהן בליגות המקומיות.

ההכנסה של כל אחד מהמועדונים המייסדים אכן צפויה לעלות באופן דרמטי בעקבות הקמת ה"סופר-ליג": ב"ניו-יורק טיימס" דווח כי מענק ההצטרפות לבדו עומד על 350 מיליון אירו לכל קבוצה, ובהודעת הקבוצות עצמן דווח על סכום כולל של 10 מיליארד אירו שיחולק בין הקבוצות לאורך תקופת הפעילות הראשונה.

יתכן שההכרזה הנוכחית על הקמת ה"סופר-ליג" נועדה רק לשמש מנוף של הקבוצות הגדולות במו"מ חדש מול אופ"א, ולא תוכנית פעולה אמיתית. כך או כך, אופ"א וההתאחדויות המקומיות כבר יצאו בהצהרות לוחמניות נגד המהלך, ומאיימות לא רק בסילוק הקבוצות מן הליגות המקומיות, אלא אף במניעת השתתפות שחקני הקבוצות בגביע העולם לנבחרות שיערך בקטאר בשנה הבאה.

בינתיים בלווטניק ו-DAZN פרסמו הצהרה המכחישה את חלקם ב"סופר-ליג". בחודש שעבר רכשה DAZN את זכויות השידור של הליגה האיטלקית לשלוש השנים הקרובות, תמורת 2.5 מיליארד אירו. סילוק אפשרי של שלוש הקבוצות הבחירות מהליגה (יובנטוס, אינטר ומילאן) עלול לפגוע משמעותית בשווי של השידורים הללו, וכן ביחסים בין DAZN ליתר הקבוצות.