בפתח תוכנית סיום העונה של "תיק תקשורת" מסכם המנחה עמנואל רוזן את השנה האחרונה כעומדת בסימן "מלחמת קיום של אמצעי התקשורת".

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם עיתונאי "מעריב" בן-דרור ימיני, עם עיתונאי "הארץ" גדעון לוי ועם עיתונאי "ידיעות אחרונות" חנוך דאום על סיקור המשט שאמור לצאת בקרוב לכיוון עזה.

גדעון לוי מותח ביקורת על הכתבים לענייני צבא, שאינם מסתייגים ממה שהוא מכנה "התעמולה הזולה" שמספקת להם מערכת הביטחון, אלא ממחזרים אותה כדיווחים.

לאחר שחנוך דאום מחמיא לגורמים עלומים המחבלים, לדבריו, בספינות המשט, הוא טוען כי הגיחוך וההפחדה אינם מאפיינים את הסיקור של המשט בלבד, אלא את התקשורת הישראלית כולה. לדבריו, התקשורת "אסתמתית".

בהמשך הדיון מביע דאום צער על כך שראש הממשלה חזר בו מהאיום ששיגרה ישראל לעבר עיתונאים זרים שמתכננים לסקר את המשט, ואומר שהיה ראוי לגרש עיתונאים המתלווים למשט ל-20 שנה, ולא רק לעשר. "אם מדובר בחוליה שהולכת לחדור לישראל דרך הגבול, אני לא אתן לעיתונאי להצטרף אליה", הוא מסביר.

ימיני טוען ש"מדינת ישראל עושה את כל הטעויות האפשריות" בזירה התקשורתית, שהיא, לדבריו, החשובה ביותר בסיפור המשט. "מדובר באנשים רעים", הוא אומר על פעילי המשט, ומחמיא להם על עבודת יחסי-הציבור שלהם.

עוד בתוכנית, שיחה עם עיתונאי "ידיעות אחרונות" יהודה נוריאל ועם מנחם בן, שהתבטא לאחרונה בעד חוק שיאסור יחסי מין הומוסקסואליים ובעקבות זאת בוטלו טורו בעיתון "רייטינג" של קבוצת "מעריב" והשתתפותו בתוכנית של קשת.

"היסטריה המונית שהתחילה בדיבה", מגדיר בן את המצב שאליו נקלע ומנסה להסביר את עמדתו בעניין המעמד החוקי של ההומוסקסואליות. "פוטרתי בגלל לחץ", הוא אומר ומספר על טלפונים שהגיעו עד לאבי ניר, "שיש לו סיבה לפחוד קצת מהעולם אחרי כל מיני דברים שנעשו לו על-ידי כל מיני אנשים מופרעים".

נוריאל טוען כי האמירה של בן היא "מעבר לחופש הביטוי" ומביע תקווה שלא יחזור עליה. לדבריו, אין חופש הביטוי מתיר הסתה לרצח, גזענות או גינוי ציבור שלם של הומוסקסואלים. יחד עם זאת, לדעתו האחריות במקרה זה אינה של בן בלבד, אלא של מי שהעניק לו במה תקשורתית.

לסיום מדבר ב. מיכאל על הטייקוניזציה של העיתונות וטעון כי מקור התהליך בשנות ה-80, עם בוא החוזים האישיים והתפוררות העבודה המאורגנת בעיתונות. לדבריו, אז החל תהליך שסופו חיסול העיתונות החופשית בישראל.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית