בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מעיר המנחה עמנואל רוזן על "כוחו של האבסורד": מאות ואלפי סורים חפים מפשע שנהרגו בחודשים האחרונים אינם מקבלים סיקור דומה למותה של עיתונאית אמריקאית אחת, עם רטייה על העין, שנסעה לסוריה כדי להעיר את העולם מאדישותו למתרחש במדינה.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם עדי מאירי, כתבת הפלילים של קול-ישראל; עם משה נוסבאום, כתב הפלילים של חדשות ערוץ 2, ועם עו"ד פיני פישלר, לשעבר קצין חקירות במשטרה, על השפעות שיתוף הפעולה בין כתבי הפלילים ובין המשטרה על סיקור חשודים בפלילים.

פישלר, המייצג חשודים בפלילים, מספר על התלונות שהגיש השבוע בעקבות הדלפות מהמשטרה בנוגע לפרשה שבה חשודים הורים בהתעללות בילדיהם. לדבריו, בעבר המצב היה שונה. "עיתונאים ושוטרים לא עבדו ביחד", הוא אומר, "היתה תקופה אחרת, היתה עבודה אחרת".

"אין ספק שבסיפור הזה יש את כל המרכיבים הראויים שמחייבים את כולנו לעסוק בו", טוען מנגד נוסבאום ואומר שהסיקור הנרחב של הפרשה תרם להעלאת המודעות לנזקים שעשויים להיגרם לתינוקות כתוצאה מטלטולם. בהמשך טוען נוסבאום כי המשטרה ממעטת להשתמש בכתבים לצורך חקירותיה.

האם העיתונאים אינם מחוברים יתר על המידה למקורות שלהם במשטרה, מתעניין רוזן אצל מאירי, וזו משיבה לו כי "זה מבחן של כל עיתונאי ספציפית לעצמו" וטוענת כי ברגע האמת על העיתונאי לנתק את עצמו ממחויבויותיו למקור ולנהוג באובייקטיביות.

בהמשך דן רוזן עם יפעת בן-חי-שגב, מנכ"לית ועדת המדרוג, ועם הבמאי רון כחלילי על נתוני הרייטינג הגבוהים של ערוץ 2. רוזן מזכיר את האפשרות שהעלה לאחרונה עיתונאי "מעריב" שי גולדן, ולפיה העלייה ברייטינג נובעת מירידה ברמת החיים והתפשרות על צפייה בטלוויזיה במקום בילוי מחוץ לבית.

"אני לא כל-כך קונה את זה", אומר כחלילי, "כי אני לא ראיתי שום דבר דרמטי כלכלי שקרה בשנה האחרונה". לדבריו, הסיבה היא העדר תחרות לערוץ 2, חורף קשה וייבוא פורמטים מצליחים מחו"ל.

מעבר לכך, כחלילי טוען כי הסיבה העיקרית להצלחת תוכניות הריאליטי בישראל היא היותה מדינת מהגרים. "במקום שאני אצניח ואכפה על הקהל כל מיני גיבורי ארץ ישראל הישנה והטובה שאף אחד לא רוצה לראות אותם", אומר כחלילי, מספקת תוכנית הריאליטי דמויות שרבים יכולים להזדהות איתם, כאשר במהלך העונה יעבור הגיבור מהלך שיגרום לקהל היעד להרגיש טוב עם עצמו.

בן-חי-שגב דוחה טענה לאי-דיוקים במערכת מדידת המדרוג וטוענת: "מישהו פיצח את נוסחת התוכן". לדבריה, בעשור האחרון עלה מספרם הממוצע של שידורי טלוויזיה שישראלים צורכים. מעבר לכך מסכימה בן-חי-שגב כי לחורף הקר היתה תרומה מכריעה לעלייה ברייטינג.

לסיום מבקר יאיר גרבוז את הכמות הגבוהה של קש וגבבה במהדורות החדשות הטלוויזיוניות.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית