בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מעיר המנחה עמנואל רוזן על תהפוכות ביחסה של העיתונות בישראל לציפי לבני, יו"ר קדימה לשעבר, ולגילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים ברכבת ישראל. לפי רוזן, התקשורת היא לעתים "מדמנה שטחית ורדודה של תדמיות לרגע".

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם ליאור חורב, היועץ האסטרטגי של שאול מופז, עם מזל מועלם, הכתבת הפוליטית של "מעריב", ועם ח"כ נחמן שי על התמיכה התקשורתית שלבני קיבלה מהתקשורת לאורך השנים האחרונות.

"רוטינה תקשורתית ידועה", מכנה חורב את ניפוח התדמית של לבני וניפוצה על-ידי העיתונות הישראלית. יחד עם זאת, לטענת חורב, במקרה של לבני היתה התגייסות תקשורתית "שלא היתה כמוה בפוליטיקה הישראלית".

"אני לא מרגישה שותפה לאשמה", אומרת בתגובה מועלם, ומכנה את לבני "מכונת תקשורת מאוד-מאוד מיומנת". לדבריה, בשל כך הצליחה לכפר על פגמים שהתגלו בהמשך דרכה. "אני מרגישה שאי-אפשר לכתוב שום דבר שלא עומד בסטנדרטים של ציפי לבני ואנשיה", היא אומרת, ומתארת לחצים שהופעלו כדי לגנוז ידיעה על הפריימריז בקדימה.

ח"כ שי טוען כי תמך בלבני לא בשל התמיכה התקשורתית בה, אך מודה כי אכן זכתה לתמיכה תקשורתית נכבדה. לדבריו, זהו מאפיין קבוע של התקשורת, והוא מזהיר את מופז פן יתרגל לחיבוק תקשורתי שביום מן הימים יתהפך על ראשו.

בהמשך התוכנית מארח רוזן את רותי סיני, פרשנית לענייני חברה, את נחמיה שטרסלר, הפרשן הכלכלי של "הארץ" ו"חדשות 2", ואת צ'יקו מנשה, כתב "המקור" בערוץ 10, לשיחה על יחסה של התקשורת למאבקם של עובדי הרכבת.

"גילה אדרעי עברה את הגבול", טוען שטרסלר. "[...] לפעמים אפילו שאתה בעד עבודה מאורגנת, ואני בעד עבודה מאורגנת, כשעוברים את הגבול אז התקשורת תוקפת".

לדברי סיני, שטרסלר, כמו עיתונאים אחרים, בעד עבודה מאורגנת כל זמן שהיא חלשה. "מה שמעניין את העיתונות זה הפן הצרכני", היא אומרת. שטרסלר טוען בתגובה שהוא דווקא כן בעד ועד חזק, "אבל לא ועד משתולל".

מנשה, שערך תחקיר על ועד עובדי הרכבת, אומר כי מראש ביקש להיחלץ ממלחמת הדימויים של אדרעי והשר ישראל כץ, וביקש לבדוק את המהות: האם עובדי התחזוקה של הרכבת עושים את עבודתם נאמנה, או שיש מקום להוציא את העבודה הזו אל חברה מן החוץ.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית