בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מעיר המנחה עמנואל רוזן על היחס המתרפס שמפגינה התקשורת הישראלית כלפי תום פרידמן, פובליציסט ה"ניו-יורק טיימס".

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם ארי שביט, עיתונאי "הארץ", ועם רונן ברגמן, כתב "ידיעות אחרונות" ומנחה "ערב חדש", על פרשת הרפז. "אני בתחושה כבדה מאוד", אומר שביט, ומוסיף כי אינו רואה די ביקורת בתקשורת על צה"ל. לדבריו, הצלחתו של בניהו להפעיל את התקשורת עשויה להתגלות כהצלחת-יתר.

"מאוד לא לגיטימיים", מגדיר ברגמן את הלחצים שהפעיל עליו דובר צה"ל אבי בניהו בניסיון להשפיע על תחקירו בנושא בועז הרפז והקצינים שהמליצו עליו, ביניהם הרמטכ"ל גבי אשכנזי. "עם צעקות, עם איומים, עם אמירות כמו 'הריקבון של 'ערב חדש' דבק בך'", הוא מתאר את השיחה, ומציין שבניהו אמר לו בשלב מסוים: "ביקשו ממני לא לפנות לנוני". הוא מתאר את הלוחצים עליו כך: "זה אנשים שאיבדו את הצפון, או איבדו את המצפון". יחד עם זאת, ברגמן מכחיש כי דחיית פרסום תחקירו בכמה ימים נבעה מאותם לחצים ומסרב להתייחס לפרסום שהופיע באתר וואלה ברנז'ה שלפיו איים בהתפטרות. בסיום התוכנית מכחיש בניהו שהופעל איום כלשהו על ברגמן.

עוד בתוכנית, שיחה עם אסף הראל, שהתבטא השבוע בגנות התרבות אצל המתנחלים, עם תמר אסרף, דוברת במועצה האזורית מטה בנימין, ועם טלי ליפקין-שחק, מנחה בג"לי צה"ל ו"ערב חדש". הראל מסביר את אמירתו. ליפקין-שחק מדברת על סיור שערכה בשטחים. אסרף מספרת על יתרונות הסיוריום בהתנחלויות שהיא עוזרת לארגן עבור עיתונאים. רוזן אומר שילך בעצמו לסיור כזה בעוד כמה ימים. הראל מוזמן אף הוא, אך מסרב.

לסיום מספר ב. מיכאל על התרשמותו מהראיון שערך כתב "חדשות 10" אבישי בן-חיים עם הרב מרדכי אלון. "נון ראיון", הוא מגדיר זאת.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית