תחום התקשורת עשוי להישאר יתום בתחנת הרדיו הצבאית גלי-צה"ל. הכתב הנוכחי, אליאב בטיטו, צפוי להשתחרר משירות צבאי יחד עם יתר החיילים מהמחזור שלו כבר בשבוע הבא ובתחנה טרם שובץ כתב במקומו. בגלי-צה"ל טוענים מנגד כי במערכת משלימים בימים אלה את שיבוץ החיילים החדשים, כולל לתחום התקשורת. יצוין כי כתבי תחומים אחרים כבר שובצו לתפקידם.

תחום התקשורת הוא תחום סיקור ותיק בתחנת גלי-צה"ל, כמצופה מכלי תקשורת ארצי המתיימר לספק לקהלו תמונת מצב מלאה על החברה בישראל. בין העיתונאים ששימשו בעבר ככתבי התקשורת בתחנה אפשר למנות את עמית סגל, שכיסה את התחום בתחילת שנות האלפיים, ואת עמליה דואק, שימשה בתפקיד בסוף אותו עשור.

בשנים האחרונות, עם הצטברות הפרשות הפליליות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפך סיקור תחום התקשורת לחיוני במיוחד, אך גם לרגיש מאוד. ב"הארץ" ובעיתונות הכלכלית מסקרים דרך קבע את הנעשה בתקשורת, באמצעות כתבים שזהו תחום התמחותם, אולם ברבים מכלי התקשורת המרכזיים נמנעים מכך. סיקור אחורי הקלעים במערכת עיתונאית מתחרה מזמין גם סיקור אחורי הקלעים במערכת שלך, ומי שיש לו מה להסתיר מעדיף בדרך כלל שלא לעשות כן.

בקבוצת "ידיעות אחרונות", שהעומד בראשה, ארנון (נוני) מוזס, מואשם במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות כלי התקשורת שבשליטתו, תחום התקשורת נחשב במשך שנים לתחום שסיקורו מוגבל ביותר. הסיבה הרשמית היא שהקהל הרחב אינו מתעניין בנעשה בביצה הברנז'אית, טיעון שמצטייר כתירוץ לא משכנע מאז שקשרי השלטון עם התקשורת הפכו לכתבי אישום פליליים. ב"כלכליסט", הזרוע הכלכלית העצמאית של "ידיעות אחרונות", ישנו כתב קבוע לתחום התקשורת, שמתחלף בקצב גבוה יחסית למתחרים "גלובס" ו"דה מרקר".

לאחרונה פרסם באתר "זמן ישראל" העיתונאי אבנר הופשטיין (החבר בוועד המנהל של עמותת "העין השביעית") תחקיר המתאר את השפעתו הרבה של יעקב ברדוגו על שידורי גלי-צה"ל. לפי התחקיר, מי שנחשב למקורבו של נתניהו מקבל עוד ועוד סמכויות בפועל על השידורים בתחנה, ומביא את בשורת משפחת נתניהו לקהל המאזינים של גלי-צה"ל. עוד קודם לכן טען עד המדינה ניר חפץ כי בידו מידע מכלי ראשון על מעורבותו של נתניהו במינוי ברדוגו לתפקיד בתחנה. מפקד גל"צ דאז מכחיש את הדברים, אולם האם גם בגל"צ הגיעו למסקנה שהתחום רגיש מדי מכדי לסקרו באופן שוטף?

דוברת גלי-צה"ל יעל חדאד מסרה בתגובה: "מערכת החדשות של גלי צה"ל תיפרד בשבועות הקרובים ממחזור משובח של חיילים עיתונאים המסיימים את שירותם הסדיר. במקביל, משלימה המערכת בימים אלה את חלוקת תחומי הסיקור, ביניהם גם תחום התקשורת, לכתבים החדשים ומאחלת להם הצלחה רבה בתפקידם".