מועצת הכבלים והלוויין הורתה לחברת הכבלים "הוט" להפסיק תוך שבוע את שידורי הערוץ הנוצרי "שלנו" ((Shelanu TV), משום שהוא מפר את תנאי הרישיון. "הערוץ פונה ליהודים עם תוכן נוצרי, בניגוד לבקשה המקורית לאישור הערוץ בה נכתב כי הערוץ מיועד לאוכלוסייה הנוצרית", מסרה המועצה.

כפי שדווח ב"עין השביעית", בחודש שעבר הודיעה המועצה ל"הוט" כי תקיים שימוע לערוץ, בהמשך להוראת שר התקשורת היוצא דוד אמסלם לבדוק את הערוץ בחשד לפעילות מסיונרית, האסורה על-פי חוק בישראל בתנאים מסויימים. הערוץ, בהנהלת רון קנטור, החל את שידוריו לפני כחודשיים. בהוט משודרים ערוצים נוצריים נוספים, אך לא בשפה העברית.

כעת החליט יו"ר המועצה אשר ביטון כי הערוץ יוסר "לאור אי התאמה בין הבקשה להעלאת הערוץ לתכניו בפועל" - "הערוץ המשודר הוא לא הערוץ שאושר". "הוט" יכולה להגיש מחדש את הבקשה לאישור רישיון הערוץ.

"במסמך איפיון הערוץ שהוגש למועצה במסגרת הבקשה לאישור הערוץ נכתב מפורשות כי הערוץ מיועד לאוכלוסייה הנוצרית", נמסר מהמועצה, "כמו כן נמסר במסגרת הבקשה לאישור הערוץ כי הערוץ ישלב מספר תכניות עם תוכן ייעודי לישראל, והובהר, בתשובה לשאלות שהופנו להוט, כי התוכן הייעודי יכלול תכניות המיועדות גם הן לאוכלוסייה הנוצרית בארץ".

אשר ביטון, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין (צילום: יחסי ציבור)

אשר ביטון, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין (צילום: יחסי ציבור)

אלא ש"מבדיקת אגף הפיקוח של המועצה, עולה כי הערוץ אינו פונה לאוכלוסייה הנוצרית בישראל אלא דווקא ליהודים. לכן, איפיון הערוץ שהוגש לאישור אינו משקף את שידוריו. אגף הפיקוח מצא כי גם אחרי פרסום השימוע, הערוץ ממשיך לפנות ליהודים תוך ניסיון ללמד אותם את עקרונות האמונה הנוצרית/היהודית-משיחית (יהודים המקבלים את ישו כמשיח) ולשכנע אותם בתקפותה. דברים אלו תואמים לדברים שאמר מנכ"ל ונשיא הערוץ בנאומים שפורסמו ברשת לאחר אישור העלאת הערוץ לאוויר".

במועצה מודעים לבעייתיות שבהורדת ערוץ דת מהאוויר, ולכן נתלים בפסול הטכני של אי התאמה להצהרה בזמן בקשת הרישיון. "פנייה ליהודים עם תוכן נוצרי אינה פסולה בהכרח, אלא כי הערוץ הפועל באופן שכזה ומשדר תוכן נוצרי ליהודים, אינו הערוץ שיו"ר המועצה התבקש לאשר – ערוץ המיועד לאוכלוסייה הנוצרית. במקרה כזה יש לבצע בדיקות נוספות, למשל לבחון את הרגישות הקשורה בשידורי דת לקטינים מאחר שהחוק אוסר להמיר דתו של קטין או לשדל קטין להמרת דת", נמסר מהמועצה.

ערוץ "שלנו" הוא חלק מרשת שידורים נוצרית עולמית בשם GOD TV, שמקורה בבריטניה. אחת האמונות הנוצריות שהרשת מקדמת היא זו של היהודים המשיחיים, המקיימים פעילות מיסיונרית ענפה בישראל ומעוררים התנגדות עזה בקרב חוגים יהודים דתיים. בערוץ 7 דווח בזמנו כי ארגון "יד לאחים", הנלחם למען "טוהר גזע" יהודי, שיבח את שר התקשורת אמסלם על פעולתו. גם כעת, בדיווח על החלטת המועצה באתר ynet, הובאה תגובת הארגון ששיבח את שר התקשורת יועז הנדל.