"תופעה בזויה", "עבירה פלילית", "מציאות מטורפת". זה מה שחושב רון ירון, העורך הראשי לשעבר של "ידיעות אחרונות", על העיתון "ישראל היום". ירון, עורך "ידיעות אחרונות" במשך 8 שנים ומי שערך את העיתון בזמן שהתרחשה עסקת השוחד של פרשת "תיק 2000", אמר את הדברים לחוקרי המשטרה בתחילת 2017, עת הפכה החקירה הפלילית לגלויה. כיום הוא אחד מעדי התביעה במשפט השוחד של נתניהו וארנון (נוני) מוזס.

בעדותו במשטרה, שחשף רביב דרוקר, התייחס לנזק שגרם "ישראל היום" לתקשורת הישראלית. "אנחנו מדממים כבר שנים בגלל 'ישראל היום'", אמר לחוקרים. "זאת תופעה בזויה שאנחנו שנים לא מצליחים להבין איך המחוקק נותן לזה לקרות. זה עבירה פלילית בפני עצמה. אני חושב שהייתם צריכים לחקור את זה כבר לפני…כל מי שאני נפגשתי איתו וכל מי שאני נפגש איתו גם היום, לא משנה במי מדובר, תמיד עולה בשיחה כמה המציאות הזאת היא מטורפת, המציאות של עיתון חינמי. אני מניח שנוני נפגש עם אנשים כמו שאני נפגש עם אנשים, עם ח"כים, עם פוליטיקאים, עם שרים ותמיד זה עולה. בתקופה הזאת זה תמיד עלה".

בהמשך עדותו הוסיף ירון: "מה היה קורה אם שלדון אדלסון היה מחליט להשקיע את כספו במפעל לייצור במבה ומחליט לחלק ברחוב לכל עובר אורח שקיות במבה. באותו רגע מפעל אוסם היה נזעק שזה בניגוד לכללי התחרות. יש גם כללים בעניין, אבל יש לקונה בחוק בכל הנוגע לנושא העיתונות. 'מעריב' שהיה עיתון מוביל במדינת ישראל, בין השאר, קרס בגלל 'ישראל היום'. התוצאה של זה יכולה להיות שמדינת ישראל תישאר עם עיתון אחד, 'ישראל היום' שכולנו מבינים שאינו עומד בסטנדרט עיתונאי בסיסי".

"בועז ביסמוט, בוא נדבר שנייה על העיתון שלך", אמר דני קושמרו ביום שישי האחרון כשפנה לעורך "ישראל היום", שהפך לאורח קבוע בפאנל הפרשנים של "אולפן שישי", תוכנית הדגל של חדשות 12. קושמרו הציג בפני ביסמוט כותרת שהופיעה בשער "ישראל היום" כמה ימים קודם לכן ומתחה ביקורת על היחס של נתניהו לסיעת ימינה. הרמה להנחתה עבור ביסמוט, שהעיתון בעריכתו מכונה "ביביתון" וידוע בהתמסרותו חסרת העכבות לקידום הקריירה הפוליטית של נתניהו. "איזה כיף לעורך עיתון שמדברים על הכותרת שלו אחרי כמה ימים", הגיב ביסמוט לפני שפצח בעוד מונולוג פולמוסי בקצב מהיר, מהסוג שכבר הקנה לו חיקוי ב"ארץ נהדרת".

ביסמוט הוא אורח רצוי ב"אולפן שישי" של השבועות האחרונים, ולא רק לצורך קידום העיתון בעל שיעור החשיפה הנפוץ בישראל. הוא בדרך כלל מנצל את רשות הדיבור שלו כדי להגן על נתניהו ולעקוץ את עמיתיו לפאנל ("מה היהודי הזה רוצה מחיי?", שאל אמנון אברמוביץ' במהלך אחת ההתנצחויות עם ביסמוט ביום שישי האחרון). הוא מביא איתו לחדשות 12, גוף החדשות החזק במדינה, את תמצית "ישראל היום": תמיכה בראש הממשלה נתניהו (עם הבלחות ביקורתיות) תוך ניסיון לערער את אמינותם של יתר כלי התקשורת המרכזיים בישראל.

הזימון הקבוע של ביסמוט ל"אולפן שישי" מפתיע לאור האופי המגויס של החינמון, אך הוא הופך אירוני ממש כשלוקחים בחשבון את זהות העיתונאי שעומד בראש מערכת "אולפן שישי" - רון ירון. כאמור, רק לפני שנתיים טען ירון ש"ישראל היום" "אינו עומד בסטנדרט עיתונאי בסיסי". כנראה שבינתיים מצא ירון את הסטנדרט העיתונאי שבו גם "ישראל היום" עומד.