מספר העותקים שמדפיס החינמון "ישראל היום" ירד הבוקר, בפעם השנייה בתוך חודש. לפי הנתון המתפרסם דרך קבע בשער העיתון, גיליון אתמול (19.4) הודפס ב-175 אלף עותקים בלבד, לעומת 200 אלף עותקים לגיליון יום חול בשבוע שעבר, וכך גם גיליון הבוקר. עד החודש שעבר הודפסו גיליונות ימי חול של "ישראל היום" ב-225 אלף עותקים.

הירידה בכמות הגיליונות המודפסים באה על רקע שינוי במודל חלוקת העיתון. מגפת הקורונה אילצה רבים מאזרחי מדינת ישראל להישאר בביתם ובכך התמוטט מודל ההפצה של "ישראל היום", שהתבסס בעיקרו על חלוקה חינמית בצמתים מרכזיים ברחבי המדינה.

לאחר ההכרזה על מגבלות התנועה הצהירו ב"ישראל היום" כי יספקו גיליונות מהעיתון להפצה ברשתות השיווק המרכזיות, שנותרו פתוחות, ובמקביל קראו לקוראים לעשות מנוי (בתשלום) עבור העיתון במשלוח עד הבית. לאחרונה יצאו גם בקמפיין מודעות עצמי שבו הדגישו את האפשרות לקרוא גרסה דיגיטלית של העיתון.

מודעה עצמית, "ישראל היום", 19.4.2020

מודעה עצמית, "ישראל היום", 19.4.2020

בשונה מהמהדורה המודפסת, בעולם הדיגיטלי אין ל"ישראל היום" את יתרון החינמיות, שכן מרבית אתרי החדשות בישראל מציעים גלישה בלא תשלום. כתוצאה מכל, בעוד "ישראל היום" הוא העיתון בעל שיעור החשיפה הגבוה בישראל, לפי סקרי TGI, אתר האינטרנט שלו מדשדש מאחור. לפי בדיקת חברת סימילרווב, אתר "ישראל היום" ניצב במקום ה-28 במדינה עם קרוב ל-17 מיליון ביקורי גולשים מדי חודש. נתונים אלה רחוקים מנתוני אתרי החדשות המובילים ynet ו-mako שרשמו, בהתאמה, כ-172 מיליון ביקורי גולשים וכ-99 מיליון ביקורי גולשים במהלך חודש אחד.

כבר לפני כחמש שנים דווח ב"העין השביעית" כי חטיבת הדיגיטל של "ישראל היום" סובלת מהזנחה, אפליה לרעה והשקעות דלות. מאז הוחלף העורך הראשי עמוס רגב ונעשו כמה ניסיונות להתניע מחדש את הפן הדיגיטלי של "ישראל היום" אולם אלו לא הצליחו לקרב את האתר למתחריו המובילים.

עובד לשעבר בעיתון סיפר השבוע בשיחה עם "העין השביעית" כך: "לאורך השנים וביתר שאת עם המינוי של בועז ביסמוט לתפקיד העורך הראשי נעשו מאמצים גדולים לחזק את חזית הדיגיטל אחרי שנזנחה לאורך שנים, החל מניסיון לדרבן את הכתבים לקדם את התוכן הדיגיטלי בכל אזכור ברשתות החברתיות וכלה במיזוג עם nrg, שהגדיל מאוד את מצבת כוח האדם. אבל נותרו הרבה בעיות. נעשה ניסיון גדול גם עכשיו וגם צפוי ניסיון נוסף לקראת החודשים הקרובים לעשות מהלכים גדולים בתחום, אבל אין ספק שהם עדיין נשארו מאחור".

מ"ישראל היום" נמסר: "לא מגיבים".