המלצת ועדת הכלכלה של הכנסת לתת ארכה לערוץ 5 פלוס לייב היא הרע במיעוטו עבור ערוץ הספורט ועבור מועצת הכבלים והלוויין. בעקבות הדיון בכנסת בשבוע שעבר החליט ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים, לבדוק פעם נוספת את האפשרות לחזק את ערוצי הבסיס כך שאפשר יהיה לחיות בשלום עם ערוץ שידורים חיים בתשלום. אם לא יצליח בכך וערוץ הספורט לא יבוא לקראת הצרכנים, תיכנס החלטת המועצת לתוקף ב-30 בספטמבר, וערוץ 5 פלוס לייב לא יוכל יותר לשדר משחקים בשידור חי.

הסדר סופי יפטור סוף-סוף את הצופים מלפחות כמה מתעלולי ערוץ הספורט – הזלגת תכנים, החשכת מסכים בפני ענפים חלשים וקמפיינים מתחנפים לבעלי עניין שיוכלו לעזור להם.

ערוץ הספורט הגיע לדיון בכנסת מוכן, מצויד ובכוחות מתוגברים: מודי בר-און נשא דברים נרגשים, וראשי איגודי הכדורסל, הכדורגל, הכדוריד, השחייה ועוד סיפרו שבלי 5 פלוס לייב, השמים יפלו והארץ תיחרב. גם שרת הספורט לימור לבנת ביקשה בחינה מחודשת של ההחלטה. למרות הלובי המרשים (ערוץ הספורט אף נעזר בשבועות האחרונים בלוביסטים מקצועיים בשכר), ועדת הכלכלה לא המליצה חד-משמעית לטובת הערוץ, היא אולי דחתה מעט את הקץ.

לעומת קודמיו, ניצן חן הגיע לתפקיד יו"ר המועצה כשהוא נחוש להפסיק את חגיגת ההפקרות של ערוץ הספורט. התחושה היא שבמבחן התוצאה אפשר לסמוך עליו. בתום הארכה אמורים אוהדי הספורט בכבלים לקבל חבילת בסיס משודרגת ויפה, בעוד שערוץ הספורט יקבל אישור להפעיל את 5 פלוס לייב בגרסה מצומצמת, ואפילו לחיות עם זה בשלום.

בהזדמנות זו כדאי לניצן חן לטפל גם בערוצי צ'רלטון: כמו שצ'רלטון מחויב להעביר לערוץ פתוח את שידור המשחק המרכזי בליגה הישראלית, הגיע הזמן שזה יתבצע גם בליגה האנגלית. 

ועוד באותו נושא: על-פי פרסומים, מנכ"ל האתר ONE, אודי מילנר, הגיע לדיון בכנסת וחילק לנוכחים חומר על זליגת תכנים בערוץ הספורט בשנה האחרונה. הוא עשה זאת בשם "טובת הציבור". נראה של-ONE לא אכפת מטובת הציבור כמו שאכפת לו להבאיש את ריחו של ערוץ הספורט. במקום לטרוח על חוברת עם עלילות המתחרים, מוטב שב-ONE ישקיעו בבקרת נזקים באתר שלהם עצמם: ידיעות נגועות באינטרסים, טעויות, עברית קלוקלת ומסחור גופן של נשים.

מבחן בוזגלו של נערות ב'

ליגת נערות ב' בכדורסל הסתיימה בשעה טובה בזכייה בדאבל של בנות הרצליה, הקבוצה שקרן מוזס, בתו של מו"ל "ידיעות אחרונות", מככבת בה. בעיתון "ידיעות אחרונות" של ערב חג שבועות, למחרת הזכייה, הובלטה הידיעה על נערות ב' ככותרת שניה, בתוספת צילום מכובד של הבנות המאושרות. יום קודם דיווח "ידיעות אחרונות" על זכיית נערות א': כותרת בתחתית העמוד, צילום קטנטן.

נערות ב' לא עצרו רק כאן: אתר ערוץ הספורט אף העביר את משחק האליפות שלהן בשידור ישיר, תוך התמקדות בטאלנטית מוזס. תקדים נערות ב' צריך להפוך למבחן בוזגלו של תקשורת הספורט. אם מדור ספורט כל-כך פופולרי, צהוב ושוביניסטי, שעוסק בעיקר בכדורגל, מבליט משחקים של כדורסלניות צעירות, אפילו לא בוגרות, בואו נראה אותם נותנים אותה במה גם לליגות זניחות אחרות בענפים משניים.

מבחן הצלחת של רון קופמן

רון קופמן (להלן "הקוף") קנה את עולמו כנביא הזעף של הספורט הישראלי. אחד שבועט ויורק לכל עבר. זה חלק מהרפרטואר שלו ב"יציע העיתונות" בערוץ הספורט, שאותו העביר גם לטור ב"ישראל היום". אבל כש"הקוף" יורד על עסקנים ובעצמו מתנהג בפראות, הוא מושך את השטיח שתחת רגליו.

בטור שהתפרסם למחרת גמר גביע המדינה בכדורגל, נכתב בכותרת הגג: "רון קופמן ראה עסקנים מחסלים שלוש צלחות ב-15 הדקות של הפסקת המחצית". בטור עצמו מספר קופמן כי הגיע לאזור ה-VIP ביציע הכבוד של איצטדיון רמת-גן, שם היה כיבוד עשיר: "בשר בקר, עוף, דגים, תוספות, הכל מאוזן מבחינת חישוב חלבונים ופחמימות. גם הבר עובד, אפילו עוגות הפרווה היו טעימות. אכלתי מהכל כדי לדגום [...] הפרצופים האלה אוכלים מהר".

"הקוף", אם כן, מספר שהצטרף בעצמו לזלילה הגדולה של העסקנים. אולי לא חיסל שלוש צלחות בזמן שיא, אבל גם מי שדוגם כל-כך הרבה סוגי מאכלים לא שונה בהרבה מאותם אוכלי חינם שהוא יורד עליהם. אתיקה עיתונאית ודוגמה אישית בטח שלא היו בהתנהגותו.

3 קטנות

המחדל שלא היה. בימים שלפני גמר גביע המדינה מלאו העיתונים והאתרים בסיפורים מסמרי שיער על מחדל הכרטיסים. את הקמפיין הובילו בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, שהאשימו את ההתאחדות לכדורגל שלא הציעה מספיק כרטיסים לאוהדים, שרבים מהם היו עתידים להישאר בחוץ. כמה כתבים חרוצים (במיוחד ב"מעריב") דאגו לפמפם את "שערוריית הכרטיסים", שטופטפה להם על-ידי ראשי הקבוצות. אלא שלמחרת המשחק לא נכתבה אפילו מלה על אוהדים ממורמרים שנותרו מחוץ למגרש. שערורייה? מי שבדה אותה. 

מדרום תצא חוכמה. רגע לפני שמלפפוני הקיץ ניתכים בעוז, כדאי לכתבי הקבוצות ללמוד קצת מלקח הפועל באר-שבע: חודשיים הפציצו הכתבים בדרום עם המון שמות מועמדים לאימון הקבוצה. ביום חמישי בבוקר, ערב החג, חתם גיא עזורי בבאר-שבע והותיר את כתבי העיתונים נדהמים. עיכול המפלה הסתכם בשלושה ימים של דממת עיתונים. שוב השתמשו בהם כצינור להעברת ספינים וברווזים, ובסוף הביאו מאמן אחר לגמרי. איזה עלבון. 

לסיום התנצלות: בטור הקודם שירבבתי בטעות את טאו ויטוריה הספרדית כקבוצה שאפשר שעומרי כספי ישחק בה בעונה הבאה. ויטוריה מוזכרת בהקשר של ליאור אליהו. סליחה. 

לתגובות: yegerm9@walla.co.il