הליכוד מגיב באיום תביעה לשורת החשיפות של "דה-מרקר" על שכירת שירותיה של חברת סייבר במהלך מסע הבחירות. במכתבי ההתראה שנשלחו ל"דה-מרקר", שהוביל את החשיפות, ולחדשות 13, מכחיש עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד, כי "הליכוד או מי מטעמה, שכרה את שירותיה של חברת ארמור כדי שתפרוץ לטלפון של בני גנץ, תרגל אחריו וכיוצא באלו טענות משוללות יסוד". לסדרת הפרסומים קורא הלוי "מסע הכפשה חסר כל יסוד, במטרה להכפיש את הליכוד ואת קמפיין הבחירות שלה".

בליכוד דורשים "הבהרה והתנצלות", פן יתבעו. באופן ראוי לציון, המכתב מתייחס לטענות שכלל לא נטענו כלפי הליכוד (לפחות בפרסומים בכלי התקשורת אליהם מתייחס המכתב), ולעומת זאת בוחר להתעלם מטענות שכן נטענו בהן. למרות האמור במכתב, גור מגידו ב"דה-מרקר" וברוך קרא בחדשות 13 כלל לא קבעו כי נתניהו או הליכוד שכרו חברה או חברות כדי שיפרצו לטלפון של יו"ר כחול-לבן בני גנץ.

לעומת זאת, היועץ המשפטי של הליכוד מתעלם מהשאלות שכן עלו בפרסומים, שלפיהן חברת "ארמור" שימשה כצינור להעברת כספים כדי לשכור חברת ריגול פרטי גדולה הרבה יותר – CGI Group. אם מקור הכספים היה בליכוד, הרי שמדובר בעבירה פלילית, אלא שגם קביעה זו לא הופיעה בהכרח בפרסומים העיתונאיים. מה שכן פורסם הוא ראיות נסיבתיות הקושרות את העסקה לליכוד ולנתניהו: התיווך לשכירת CGI Group על-ידי עורך-דינו של נתניהו יוסי כהן והאכסנייה שהעניק עורך-דין אחר של נתניהו, עמית חדד, לרפאל ויצמן, הבעלים של "ארמור".

"הליכוד פועלת על-פי חוק", מצהיר עו"ד הלוי במכתב ההתראה ששלח ל"דה-מרקר", "הליכוד, אנשיה או ספקיה מעולם לא פרצו לטלפון כלשהו, והם מעולם לא ביקשו ממאן דהוא לפרוץ לטלפון כלשהו או לבצע כל פעילות לא חוקית אחרת. הליכוד לא הפעילה חוקרים פרטיים נגד מועמדים לראשות הממשלה, ולא שלחה גורמים לעקוב אחרי ראשי מפלגות אחרים, יועצים או כל אדם אחר".

בינתיים, לפי חדשות 13, החשיפות העיתונאיות הניבו לא רק מכתבי התראה אלא גם אפשרות לחקירה פלילית: אתמול (5.3) דיווחו ברוך קרא ואביעד גליקמן בחדשות 13 כי לפי "בכירים במערכת אכיפת החוק", "אין מנוס מפתיחת חקירה פלילית בפרשת איסוף המידע נגד גנץ". כך שבין אם הליכוד יממש את איום התביעה ובין אם לאו, ייתכן שהציבור יזכה לבירור משטרתי ומשפטי של העובדות הקשורות בפרשה החדשה.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 69KB)

להורדת הקובץ (PDF, 70KB)