אתר "ערוץ 7" פירסם הודעה לא חתומה שלפיה המערכת סירבה לבקשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתראיין. לפי ההודעה, סיבת הסירוב היא פוליטית: בקבוצת התקשורת חוששים שנתניהו יפנה לציבור הקוראים והגולשים וישכנע אותם להצביע לליכוד במקום לרשימת ימינה, המאגדת בתוכה את מפלגות הציונות הדתית. שעות אחדות לאחר הפרסום פירסם האתר בכל זאת ראיון עם נתניהו.

קבוצת התקשורת מפעילה את אתר האינטרנט "ערוץ 7" ואת החינמון השבועי "בשבע", שהוא הנפוץ במגזר. הקבוצה מזוהה עם הציבור המתנחלי והחרד"לי, וקשורה לרב זלמן מלמד מבית-אל. נתניהו אוחז בשנים האחרונות במדיניות תקשורתית קבועה: הוא מסרב להתראיין לתקשורת הישראלית, למעט בימים שלפני סוף מערכת בחירות – אז הוא ממהר להעניק ראיונות לכלי תקשורת רבים.

"כבר למעלה מעשור, בכל מערכת בחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו נזכר בקיומנו, בקיומו של הציבור הדתי-לאומי. פתאום הוא מבקר במכינה בעלי, מגיע למדרשה במגדל-עוז, חונך שכונה בבית-אל, נואם בכנס, משתתף בטקס, מה שתרצו. אפילו כיפה סרוגה חדשה הוא קיבל לאחרונה", נכתב בלעג בהודעה של "ערוץ 7".

"המטרה היא תמיד אחת: לשתות, בקשית, את קולותיה של הציונות הדתית כדי לגמד את כוחה הפוליטי ביום שלאחר הבחירות. ולצורך כך כל האמצעים כשרים. זה כבר הפך לבדיחה, ההיזכרות הזו בציונות הדתית בכל פעם ברגע האחרון. אבל משום מה ישנם כאלו שזה עובד עליהם. מרוב התרגשות מהיחס הפתאומי שהם מקבלים מראש הממשלה הם פשוט שוכחים קדנציה שלמה ומתפתים.

מימין: אתר "ערוץ 7" מכריז כי סירב לראיון עם נתניהו. משמאל: אתר "ערוץ 7" מפרסם ראיון עם נתניהו

מימין: אתר "ערוץ 7" מכריז כי סירב לראיון עם נתניהו. משמאל: אתר "ערוץ 7" מפרסם ראיון עם נתניהו

"אנחנו לא. אנחנו לא פראיירים. לא נהיה חלק מהקשית שבאמצעותה פוגע ראש הממשלה פעם אחר פעם בציונות הדתית. נעשה כל מה שאפשר להצלחתו ולהגדלתו של גוש הימין, אבל לא נסכים להעצים את השקר שרק הצבעה לליכוד תציל את גוש הימין. בנו לא נזכרים בכל פעם בדקה ה-90, משתמשים וזורקים. ולכן, כאשר ראש הממשלה ביקש להתראיין היום ב'ערוץ 7', אנחנו פשוט אמרנו מלה אחת קטנה: לא".

שעות אחדות לאחר פרסום ההודעה שלפיה באתר "ערוץ 7" מסרבים להיות פראיירים או להתרגש מהיחס הפתאומי שמבקש להעניק להם ראש הממשלה, התפרסם באתר ראיון ארוך עם נתניהו, שערך עורך האתר עוזי ברוך. "אני לא פוגע בציונות הדתית אלא להפך, אני המגן הגדול שלה", אמר נתניהו בתחילת הראיון, שארך כ-15 דקות. בהמשך הסביר מדוע הליכוד צריכה להיות המפלגה הגדולה ביותר, ורמז לכך כי ברשימת ימינה מנהלים משא-ומתן סודי עם בני גנץ. באתר פרסמו את ההקלטה תחת הכותרת "נתניהו: תצביעו לכל מפלגה בגוש הימין, אל תזרקו קולות לפח".