מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמו מירוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור מהסוג הזה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר. והפעם: "מעריב".

פחות משבוע לבחירות וירי של עשרות רקטות מעזה לישראל, יחד עם בהלה גוברת מהתפשטות נגיף הקורונה, תופסים את מרכז הבמה התקשורתית. ובכל זאת, אפשר עדיין למצוא כלי תקשורת שמקדישים נתחים נכבדים מהסיקור הפוליטי שלהם להיבטים השוליים של הבחירות.

ב"מעריב" מתפרסמת הבוקר כפולת עמודים המנתחת את ההתבטאויות האחרונות של שני ראשי המפלגות הגדולות. אנה ברסקי מדווחת על סקר פנימי שהוזמן לאחרונה בליכוד, שהעלה כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא בהצהרה מסוימת, תהיה לכך השפעה על היקף התמיכה בו. הספקולציה הזאת עומדת במוקד הידיעה, שכוללת גם תגובות שונות לממצאי הסקר, כמו גם התבטאויות אחרות שפיזר אתמול נתניהו בשלל ראיונות.

מנגד מדווח אריק בנדר על ציוץ שפרסם יו"ר כחול-לבן בני גנץ, ועל ציוץ נפרד שפרסם שותפו למפלגה יאיר לפיד. בפועל מדובר בהדהוד של תעמולה, לא מעבר לכך.

* * *

"מעריב", 25.2.2020

"מעריב", 25.2.2020