קמפיין הבחירות של מפלגת הליכוד ממשיך להסתמך על דה-לגיטימציה של נבחרי הציבור הערבים, אך חמורה מכך האדישות שבה מקבלים עיתונאים מהתקשורת המרכזית מסרים דומים שמביע בראיונות יו"ר ישראל-ביתנו אביגדור ליברמן.

בליכוד הפיצו אתמול (9.2) תשדיר נוסף שמבקש לבצע דה-לגיטימציה של שיתוף פעולה פוליטי כלשהו עם חברי הרשימה-המשותפת, המפלגה השלישית בגדולה בכנסת. "בלי אחמד טיבי אין לגנץ ממשלה" היה המסר שיצא מטעם הליכוד, זאת על אף שמדובר בנבחרי ציבור לגיטימיים במדינה דמוקרטית, ועל אף שמפלגת השלטון שיתפה בעצמה לא אחת פעולה עם חברי-כנסת מהרשימה-המשותפת כשהיתה זקוקה לקולותיהם.

בעוד שבמקרה של הליכוד מדובר בתעמולה מוצהרת, שמופצת בפלטפורמות הדיגיטליות של המפלגה, אביגדור ליברמן מעניק בימים האחרונים ראיונות לתוכניות הרדיו המובילות תוך הבעת מסרים קשים אף יותר כלפי נבחרי הציבור של החברה הערבית. העיתונאים שמראיינים אותו מקבלים משום מה את המסרים הללו באדישות.

אחרי שאמר בשבוע שעבר לישי שנרב ומאזיני גלי-צה"ל כי מקומם של חברי-הכנסת של הרשימה המשותפת (ובמשתמע גם של מצביעיהם) ברשות הפלסטינית, אתמול בבוקר התראיין ליברמן לאריה גולן בכאן ב' והחריף את מסריו.

גולן שאל את ליברמן על האפשרות שלאחר הבחירות יהיה חבר בממשלה צרה בראשות בני גנץ תוך הסתמכות על הימנעות חברי-הכנסת של הרשימה-המשותפת. "האנשים האלה הם לא לגיטימיים", השיב ליברמן. "זה אנשים שמתייצבים פעם אחרי פעם לצד הג'יהאד האסלאמי בזמן העימות עם מדינת ישראל, קוראים לחיילי צה"ל פושעי מלחמה", הוסיף. לדבריו, חברי-הכנסת שנבחרים פעם אחר פעם לייצג כחמישית מאזרחי מדינת ישראל "הם פשוט באמת גיס חמישי במלוא מובן המילה ואסור לתת להם לגיטימציה".

מגיש התוכנית גולן לא התרשם מהאמירות הללו, והמשיך לנסות ולבדוק עם ליברמן כיצד יוכל להשתלב בקואליציה עתידית, הפעם עם המפלגות החרדיות. בכך נתן גולן לגיטימציה לדה-לגיטימציה שסיפק ליברמן, וסייע למאזיניהם להתרגל לרעיון שהחברה הערבית בישראל, או למצער חלק גדול ממנה, היא אויב פנימי שיש להיפטר ממנו.