מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמרוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר, והפעם: חדשות כאן 11.

28 ימים לפתיחת הקלפיות, והכתב הפוליטי של תאגיד השידור הישראלי, מיכאל שמש, מדווח על "סיפור חריג" בליכוד. כרבע שעה לאחר פתיחת המהדורה המרכזית בערוץ פנתה דוריה למפל לשמש כדי לשמוע על עימות שהתרחש בשבוע שעבר בישיבה של מפלגת השלטון.

עד מהרה מתברר כי לא היה זה עימות אידאולוגי או עקרוני, וכי לא היתה לו נגיעה כלשהי לסוגיה ביטחונית, כלכלית, חברתית או מדינית. למעשה, הישיבה היתה ישיבה של צוות קמפיין הליכוד, כך שתחום העניין הוגבל ממילא לנושא של תעמולה. העימות, דיווח שמש, עסק בזהות מנהלת כנסי השטח של המפלגה, האם תהיה זו שרת התרבות מירי רגב או שמא מנהלת לשכת נתניהו בליכוד חני בליוויס.

שמש דיווח כי במהלך התקרית נאמרו מילים חריפות עד כדי כך שלא ניתן לחזור עליהן בשידור. הדיווח הגיע לשיאו בציון העובדה כי במהלך התקרית הושלכה כוס לעברה של השרה - עובדה שהוכחשה מיד אחר כך - והוא הסתיים בהלצה שנגעה לזהותו של המשקה שמילא או לא מילא את הכוס, שהושלכה או שלא הושלכה.

מי קיבל בסופו של דבר את האחריות על כנסי השטח? תשובה לכך הובאה לבסוף בשידור, אך היא לא באמת משנה לצופים בבית, ששוב קיבלו במקום סיקור פוליטי, דיווח פיקנטי שלא יסייע להם לקבל החלטה מושכלת בבחירות הקרובות (או באף אירוע אחר).

מיכאל שמש, הכתב הפוליטי של כאן 11, מדווח על מערכת הבחירות בישראל (צילום מסך)

מיכאל שמש, הכתב הפוליטי של כאן 11, מדווח על מערכת הבחירות בישראל (צילום מסך)