מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמרוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר, והפעם: חדשות 13.

אמש, כשלושים דקות לתוך מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 13, פנתה המגישה תמר איש-שלום לכתב הפוליטי ספי עובדיה כדי לשמוע עדכון על הבחירות לכנסת. בכל זאת, חודש למועד פתיחת הקלפיות.

אולם במקום לדבר על מאבק אידיאולוגי בין מפלגות, עובדיה דיווח לצופי חדשות 13 על המאבק שמתנהל בימים אלה בין צוותי הקמפיין של הליכוד וכחול-לבן, על קביעת סדר היום התקשורת (בתקשורת עצמה, כך נראה, כבר איבדו מזמן את היומרה לקבוע סדר יום זה בעצמם).

בליכוד, כך מסר עובדיה, רוצים "סדר יום מדיני". בכחול-לבן, לעומת זאת, מבקשים להימנע מכך ולכן "הם מתכוונים לצאת בימים הקרובים בקמפיין שימחיש איך ייראה מצב שבו ראש ממשלה גם מנהל את ענייני המדינה וגם צריך להתמודד עם משפט פלילי". עובדיה אף ידע להגיד, משל היה כתב בכיר לענייני פרסום, כי בכחול-לבן "יוציאו את זה לקריאטיב מחר". כשתגיעו לקלפי, אל תשכחו איפה שמעתם על כך לראשונה.

"יוציאו את זה לקריאטיב מחר". ספי עובדיה בחדשות 13 (צילום מסך)

"יוציאו את זה לקריאטיב מחר". ספי עובדיה בחדשות 13 (צילום מסך)