לפני שבועיים נשלחו לאיטליה ברוך קרא, מטעם חדשות 10, ומשה נוסבאום, מטעם חדשות 2, כדי לסקר את הסגרתו של החשוד הנמלט בועז יונה.

כדי לחסוך בעלויות הגיעו השניים לעיר ורונה, שם הוחזק יונה, בלא כל צוות צילום נלווה, כשברשות כל אחד מהם רק מצלמת וידיאו.

"הם היו איתנו מאוד תקיפים, לא נתנו לנו אפילו לעמוד בשער הכניסה", דיווח קרא, כשהוא עומד מחוץ לבית הכלא בו הוחזק יונה. "הוא סירב לדבר איתנו", דיווח נוסבאום על פגישה מקרית עם עורך דינו של יונה, כשהוא עומד בכיכר ורונה.

כיצד ניתן להעביר דיווחים טלוויזיונים מאיטליה כאשר אין לך אפילו איש צוות אחד? במילים פשוטות יותר - מי מחזיק לך את המצלמה בזמן שאתה מדבר עם רפי רשף או דני קושמרו? ובכן, מתברר שכמו ישראלים רבים, גם עיתונאים ישראלים נוהגים למצוא אחד את השני כשהם בחוץ לארץ. במקום לבקש עזרה מתייר מזדמן, קרא ונוסבאום עזרו אחד לשני להעביר את הדיווחים לישראל.

קרא מאשר את הפרטים: "פה ושם אם היה צורך לסייע, סייענו, כמו אנשים נורמליים שאני מצפה שיעזרו אחד לשני. אבל הסיוע היה רק בעניינים טכניים, לא בעניינים תוכניים".

זה מקובל?
"בוודאי, בסיטואציות כאלה, כשאתה נמצא שם לבד, אז עוזרים. החוכמה בעבודה עיתונאית היא להביא הישגים בלעדיים מול מתחריך, ולא אם תיתן לעיתונאי מיקרופון או תעזור לו בעניין טכני אחר. מי שלא נוהג כך הוא אדם טיפש שאין לו לב ולא יודע להבדיל בין עיקר לטפל. אני תמיד עזרתי, ואמשיך לסייע לבן אדם שנתקע בלי קלטת או כל דבר אחר".

משה נוסבאום אמר בתגובה: “עזרנו, אני לא נכנס לאיך עזרנו. זה דברים פנימיים שאני לא מוצא שום סיבה להיכנס אליהם".