בכלי התקשורת של קבוצת "ידיעות אחרונות" מסתירים מהקוראים את הקשר של "ידיעות אחרונות" לפרשה הפלילית שבמסגרתה נחקר הבדרן והיוצר שלום אסייג. אתמול (26.11) בשעות אחר-הצהריים דיווחו כתבי הפלילים על חקירתו של "קומיקאי מפורסם" במסגרת פרשת שחיתות שהתגלתה ברשות מקומית בצפון. שעות אחדות לאחר מכן דווח כי הקומיקאי הוא שלום אסייג. ב-ynet דיווח כתב הפלילים אלי סניור כי אסייג נחקר בעניין הקשור להזמנת מופעים.

זמן קצר לאחר הדיווח של סניור חשף כתב חדשות 13 עמרי מניב כי החקירה בוצעה דווקא על רקע אחר: רכישת שירותים מ-yschool – מיזם שיעורים מקוונים שבעלת השליטה בו היא קבוצת "ידיעות אחרונות" (כ-60% מהמניות מוחזקות בידי "ידיעות אחרונות", וכ-32% בידי אסייג). ב-ynet ערכו מחדש את הידיעה של סניור ומחקו ממנה את הטענה שלפיה אסייג נחקר בגלל הזמנת מופעים. במקום זה נכתב שם כי אסייג נחקר בגין "שירותים שהעניק לרשות מקומית". המותג yschool כלל לא הוזכר.

הבוקר, במהדורה המודפסת של "ידיעות אחרונות", פורסמה ידיעה בולטת על חקירתו של אסייג. אלי סניור, שחתום גם על דיווח זה, ציין בו כי "במשטרה בודקים את המעורבות כביכול של סגן ראש העיר במיזם yschool, שאותו הפעיל אסייג ברשות המקומית". לקוראים לא נמסר ולו ברמז כי הגוף ששולט ב-yschool ונהנה מהכנסותיו הוא קבוצת "ידיעות אחרונות", שמפעילה בעצמה את הפורטל החינוכי.

מעט לאחר השעה עשר בבוקר פורסמה ב-ynet ידיעה נוספת, אחרי שהותר לפרסם כי הרשות המקומית שבכיריה נחקרו היא טירת-כרמל – שם מכהן אחיו של שלום אסייג, מוריס אסייג, כסגן ראש העירייה. הכתבים, אלי סניור ואחיה ראב"'ד, ציינו כי סגן ראש העירייה נחקר בגין מעורבות במיזם yschool, "שאותו הפעיל שלום אסייג בטירת-כרמל". גם הפעם לא הוזכר ולו ברמז כי מי שמפעיל את המיזם אינו אסייג – אלא קבוצת "ידיעות אחרונות".