1. לופ |

פטריות העשן מצטלמות מצוין – גם החור שנפער בבטון וחושף את קרבי הסלון – הווילון מתנפנף בחלון שהיה – ככה נראה חדר הילדים שטיל שובב בילגן – הפלייסטיישן, תודה לאל, ניצל – איש לא נפגע – בנס – בנס – מזל גדול – או ביש מזל – וכתם דם אילם – פעוט בן ארבע ואמו – והשכנה ממול – ואלונקה – ואמבולנס – וקבר – ודמעות – החברה שאהבה אותו כל־כך שנה וארבע עוד מעט – אין לה מלים – והפרשן לענייני ערבים – נטמן בקיבוצו – מעל זקנו נסראללה מחייך – נמשכת הלחימה בבנת־ג'בייל – בפתח השחור של המקלט אשה בגופייה – נמאס לה – אין מזגן – הילדים בוכים – מפחדים – חילופי אש כבדים – רוצים לרדת לנתניה להתרענן – קלוז־אפ על ג'וק – ככה נראית עיר במלחמה! – חיל האוויר מפציץ את צור – זה לא כל־כך נעים לראות קניון סגור – תריסול שהתפרק – אבל כבד ירד על רובע א' באשדוד – רק לארקדי גאידמק אכפת – לפני שבוע בדיוק חגג את יום־הולדתו – בעוד שבוע בדיוק עמד לחגוג את יום־הולדתו – חייל בודד – יוצא אתיופיה – נצר אחרון לניצולי שואה – השאיר אחריו שתי אחיות – שמענו את הבום – כבר רגילים – חילופי אש כבדים – כבר מזהים – זאת יציאה שלנו – כמה אפשר בבול־קליעה? – על מזרנים במדרגות – שבעה זוגות מן הצפון נישאו בחתונה אחת – נמשכת הלחימה בבנת־ג'בייל – יש נפגעים – פצועים אנוש – פצועים קשה – פצועים קל – פגועי הלם – כינוס הקבינט נדחה – זו בפירוש איננה הדחה – נמשכת הלחימה בבנת־ג'בייל – נמצא איתנו בשעה קשה זאת הסופר ואיש הרוח – והיתר בשטחים פתוחים – שחר אדום – כוחות קרקע – חילופי אש כבדים – כולם בכפר היו גאים כשהתגייס – אל מלא רחמים שוכן במרומים – הרס נרחב של תשתיות טרור – בנק מטרות – כרוזים קוראים לתושבים לצאת מבתיהם – נא להכיר! הכיבוסית! מכונת כביסה ניידת לרווחת חיילי החזית – שבוע במקלט – שבועיים במקלט – חודש במקלטים – נערכים לשנת הלימודים במקלטים – נמשכת הלחימה בבנת־ג'בייל – הותר לפרסום שמו של החייל ההרוג – נזק כבד – קו חם לתושבי קו העימות – תושבי העיירה הפסטורלית זועמים – עוד פטריית עשן – עוד נפילה – עוד קיר עם חור נפער – טור טנקים – ושני חיילים מאחורי גבו של כתבנו מתקשרים לאמא בסלולרי שתראה שהם חיים – בינתיים – ההרוג המאה – נמשכת הלחימה בבנת־ג'בייל – שר הביטחון ביקר את הפצועים – ברגעים אלה נשמעת אזעקה בנהריה, בעכו, בחיפה – האזרחים מתבקשים להיכנס למרחב הדירתי המוגן או לחדר פנימי – נמצא איתנו ראש העיר – תודה לך שבאת לאולפן המיוחד שלנו בגבול הצפון – עד לליטאני – עד לזהרני – עד לאוואלי – עד כאן – תודה ינון – תודה אלון – תודה יונית – להתראות בשש אחרי הפרסומות.

צילום: רויטרס

צילום: רויטרס

2. אסקפיזם |

יום שישי. מן הספה עיני מלוות את רוג'ר מור כשהוא נכנס לבר המסעדה כבונד. ג'יימס בונד. ושם, בשמלת ערב רחבת מחשוף יושבת לה יפהפייה. ג'יימס מצטרף אליה ומזמין משקה. אחר־כך הוא מזמין אותה לסוויטה המפוארת במלון. והוא מסיר חולצה. היא משילה את השמלה. הם נכנסים אל המיטה. הם לא יודעים, מתחת למיטה נמצא אדם חמוש. ומתחתיו כתוביות הטלטקסט עם שמותיהם של הרוגי הקרב האחרון ומועדי הלוויות.

3. ראיון מן החזית |

שבת בבוקר (12.8.06) יום קשה. אבא שותה המון קפה. ואמא מנסה לשמוע רשת ב' מבעד לצווחות הילדים, ששוב רבים. זהו היום ה־32 ללחימה בלבנון, והבוקר הוא שעתו היפה של הרדיו. פאר-לי שחר וכרמלה מנשה מראיינות את תת-אלוף אמיר אשל, ראש מטה חיל האוויר. ראש המטה נשאל על פעולות חיל האוויר בימי הלחימה האחרונים. האם פגעו המטוסים במטרות? ומה בדבר אותן פצצות חדשות חודרות בונקרים, האם כבר נעשה בהן שימוש? ראש המטה אינו מסגיר סודות. המלחמה היא עסק רציני. גם ראש מטה חיל האוויר. ממטבחם אשר בלב העורף אמא ואבא מציירים אותו יושב, לבוש מדים, כבד ראש, עטור זיפים של מלחמה, מוקף במחשבים ובאנשי סגלו, באיזה אי־שם צה"לי או באותו "בור" מפורסם, כשלפתע משסעות את מלותיו הצבאיות צווחות ה"אוף כבר תעזוב אותי!" ושאגה של אם: "די, תסתדרו בעצמכם!".

גיליון 64, ספטמבר 2006