ביום שבת, 5 במאי, תקפו מטוסי חיל האוויר עשרות בניינים ברחבי רצועת עזה בתגובה לירי רקטות מהרצועה לעבר יישובים ישראליים. בין היתר הופצץ בניין בעיר עזה שבו, לפי דובר צה"ל, שכנו משרדי חמאס. הבניין שהופצץ נהרס כליל.

הקומה הראשונה בבניין המשרדים שנהרס שימשה את סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו. לפי דיווחי הסוכנות, שמייצגת דרך קבע את עמדת ממשלתו של רג'פ טאיפ ארדואן, חמישה טילים פגעו בבניין והביאו לקריסתו.

יומיים לאחר תקיפת הבניין סיפר ראש סוכנות אנאדולו בעזה, יאסר אל-בנא, לארגון עיתונאים ללא גבולות (RSF) כי בעל הבניין קיבל שיחת טלפון מהצבא הישראלי בסביבות השעה שבע בערב, ובה נאמר לו כי יש לפנות את האזור תוך חצי שעה.

כל 11 עובדי הסוכנות התפנו מהמשרד מבעוד מועד ולא נפגעו, אולם ההפצצה השמידה את הציוד הטכני של סוכנות הידיעות הטורקית, כמו גם את חומרי הגלם והארכיון שנשארו מאחור. בעקבות ההפצצה גונתה ישראל הן על-ידי טורקיה והן על-ידי ארגוני חופש עיתונות בינלאומיים.

האם בצה"ל ידעו כי בבניין שוכנים משרדי סוכנות הידיעות הטורקית? האם משרדי חמאס שכנו בצמידות למשרדי אנאדולו? האם ניתן היה לפגוע באזורי הבניין ששימשו את חמאס מבלי להרוס גם את הקומה ששימשה את העיתונאים? לפני כשלושה שבועות, זמן קצר לאחר תקיפת הבניין, הופנו שאלות אלו לדובר צה"ל.

כעת הגיעה התגובה, שאינה כוללת תשובה ישירה לשאלות. "מדובר במבנה בן שש קומות שבו שכנו משרדי מנגנון הביטחון הכללי והמודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס", נמסר מדובר צה"ל. "הארגון משתמש במבנה לצרכים צבאיים, וזאת חרף מקומו של המבנה בלב שכונת מגורים והעובדה שנעשה בו שימוש גם למטרות אזרחיות. חמאס משתמש בשיטתיות במבנים אזרחיים ככלי אופרטיבי להסתרה ולהגנה על תשתיות הטרור שברשותו, ובכך מסכן ומנצל את תושבי הרצועה שחיים תחת חסותו".