"ראינו מציאות מוגברת (augmented reality) מציגה מודעות על בניינים ונותנת למכוניות כוחות-על. אבל כשהיא מיושמת במשחק יריות בגוף ראשון כמו בסרטון הזה? זה כמו להעלות את האינטנסיביות בהילוך אחד, או עשרה", התפעל כתב בלוג הטכנולוגיה "גיזמודו", בריאן בארט, מהטכנולוגיה הישראלית המרשימה שראה מודגמת בסרטון.

אלא שהסרטון שעורר את התפעלותו של בארט לא תיאר טכנולוגיה אמיתית: מדובר בקטע מסדרת הטלוויזיה הישראלית (הבדיונית) "מסודרים", שעוסקת בארבעה חברים שהתעשרו מחברת הסטארט-אפ שהקימו. למחרת (12.2.10) דווח על כך בידיעה בלתי חתומה באתר "דה-מרקר":

"בבלוג הטכנולוגי הפופולרי 'גיזמודו' ליקטו את סרטון הווידיאו הבא, של התוכנית 'מסודרים', אבל לא קלטו שלא מדובר במוצר טכנולוגי אמיתי. התוצאה, ידיעה מופרכת של כתב הבלוג, בריאן בארט, שמספר על המוצר של 'מסודרים' כאילו מדובר במוצר אמיתי. בסופו של דבר טרחו כמה קוראים ישראלים טובי לב לעדכן את הבלוג, שעידכן את הידיעה וציין כי מדובר בקטע וידיאו מסדרה. מביך משהו".

"גיזמודו" נפל בפח בתום לב מגובה בפזיזות והעדר בדיקת עובדות – שיטת עבודה נהוגה באתרים ובלוגים רבים שמסקרים את תחום הטכנולוגיה, הנסמכים על שמועות ומידע לא בדוק. במקרה הגרוע מתקנים את הטעויות בדיעבד, כפי שעשה בארט כשעידכן את הפוסט בקריצה אפולוגטית: "לפי קוראים עם ידע נרחב יותר ממני בסדרות ישראליות, זה רק קטע מהטלוויזיה. אבל זה לא אומר שאני לא יכול לאהוב את הקונספט!".

בניגוד ל"גיזמודו", "דה-מרקר" הוא אתר חדשות כלכלי רציני. בדומה ל"גיזמודו", גם ב"דה-מרקר" דיווחו על החברה מ"מסודרים" כאמיתית, לא פעם ולא פעמיים, כשהשיא היה ראיון וידיאו שערך עורך האתר, איתן אבריאל, עם תומר לוי מקבוצת TML וגיא פוגל, סמנכ"ל בסוני העולמית – כך הוצגו באתר שתי הדמויות הבדיוניות שמגלמים השחקנים אסי כהן ואסף הראל.

"דה-מרקר" לא נפל בפח אלא נכנס אליו מרצונו, כחלק מקמפיין הדדי שבמסגרתו סיפק "דה-מרקר" סיקור שוטף ונרחב של "מסודרים" וערוץ מיוחד שהוקדש לסדרה באתר, ו"מסודרים" הציגה דמויות שקוראות "דה-מרקר" ואירחה את הפרשן הבכיר של העיתון, נחמיה שטרסלר, שגילם שם את עצמו וניתח את מהלכיה של החברה הפיקטיבית. מביך משהו.