ביום שני האחרון, לקראת סיום התוכנית "שש עם עודד בן-עמי" בערוץ קשת 12, התייחסו הכתבים יונתן ריגר ועמרי ברק לשידור פרק הבכורה של העונה האחרונה של "משחקי הכס". "בכל העולם, ככה, ציפו וחיכו לרגע שזה יקרה", אמר ברק לבן-עמי, "ואנשים פשוט ערכו מסיבות צפייה בין היתר בברים. תראו איך זה נראה".

בשלב זה שודר סרטון שבו נראה כביכול קהל גדול פורץ בשאגות שמחה למראה פתיח הסדרה "משחקי הכס". "שים לב", אמר ברק לבן-עמי, "זה רק מהפתיח. זה לא איזשהו משחק כדורגל או איזה גול של רונלדו/מסי או סל ניצחון".

באותה השעה ממש, בערוץ רשת 13, דיווחה גם מור גלפנד לאמנון לוי על התגובות הנרגשות לפתיחת העונה האחרונה של "משחקי הכס". "לא קמתי בארבע בבוקר" (כדי לראות את הפרק בשידור חי), אמרה גלפנד ללוי, אך "מה שכן עשיתי זה לבדוק בטוויטר מה רמת ההתרגשות".

ואכן, לפי טוויטר רמת ההתרגשות היתה גבוהה. עובדה, ברשת החברתית הסתובב סרטון שמתעד תגובות נלהבות במיוחד לשידור הסדרה. "התרגשות ולחץ ובילד-אפ של שנה הם הדרך האולטימטיבית לרגש את הקהל", אמרה גלפנד, והציגה את אותו הסרטון ממש, שבו נראים כביכול חובבי הסדרה שואגים בשמחה למראה הפתיח. "אפילו לא התחיל הפרק", הדגישה גלפנד, "התחיל הרגע הראשון של שיר הפתיחה".

אלא שבפועל מדובר בסרטון מזויף, שחיבר בין הפתיח של "משחקי הכס" לתיעוד של קהל אוהדי כדורגל אנגלי מתפרץ בשאגות שמחה במהלך משחק בתחרות יורו 2016. לא איזה גול של רונלדו או מסי, אבל כן שער הניצחון שכבש דניאל סטארידג' בדקה ה-91 של המשחק נגד ויילס.

* * *

לצפייה בסרטון המקורי

• תודה, יבגני זרובינסקי