ארגון מולד מוכן לסיים את התביעה שלו נגד יאיר נתניהו בתנאי ששני הצדדים יפרסמו הצהרה הכוללת הכרה של נתניהו בכך שהארגון פועל מתוך "מחויבות לערכי הציונות" והתנצלות שלו על פרסום בדבר מקורות המימון של מולד ("הקרן להשמדת ישראל, סורוס והאיחוד האירופי", כך לפי בנו של ראש הממשלה). הארגון, מצדו, מוכן רק להכיר בכך שנתניהו "פועל בתום לב מתוך אמונה כנה בצדקתה של המדיניות שהוא מקדם".

עדכון, 25.7: נתניהו דחה את הצעת מולד. לפי הודעה שמסר, ההצעה של מולד "מחוצפת, כוזבת וחסרת בסיס", ואינה אלא "המשך מסע ההכפשות, תוך ניצול ציני של החיסיון שבחוק איסור לשון הרע".

ארגון מולד הגיש את תביעת הדיבה נגד יאיר נתניהו לפני כשנה, לאחר שהארגון פרסם בעמוד פייסבוק שהוא מפעיל טקסט ביקורתי ביותר כלפי נתניהו הבן, וזה הגיב בטקסט משלו על הארגון.

כתב התביעה המקורי התבסס כמעט במלואו על כתב התביעה שהגיש בא-כוחו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, נגד העיתונאי יגאל סרנה, בשם בני הזוג בנימין ושרה נתניהו. אחרי שעו"ד כהן טען כי כתב התביעה של מולד מפר את זכויות היוצרים שלו הגיש הארגון, שמיוצג על-ידי עורכי-הדין יובל יועז ודורון ברקת, כתב תביעה מתוקן. נתניהו, מצדו, הגיש כתב תביעה שכנגד בטענה כי הארגון הוא שהוציא את דיבתו.

בשבוע שעבר נפגשו הצדדים בבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו. השופטת חנה קלוגמן המליצה להם לסיים את המחלוקת בדרך של פשרה ולפרסם יחדיו הסכמה על בסיס הנוסח הבא:

מתוך הכרה וחשיבות השיח הציבורי בנושאים השנויים במחלוקת, כולל התייחסות לאנשים או גופים באופן ספציפי, ומתוך הבנה ששיח כזה צריך להיעשות תוך שמירת כבודם של אנשים או גופים, אנו מבקשים להתנצל האחד בפני השני אם במסגרת שליחת הפרסומים חרגנו מכללי ההבעה התקינה. לא היתה כוונה לפגוע באופן אישי, אלא להעביר מסר רעיוני"

אתמול (23.7) הודיע ארגון מולד כי הוא מוכן, "למרות היחס המחפיר" שספג מנתניהו ובא-כוחו, לסיים את התביעות ההדדיות בפשרה, אך זאת בתנאי שהצדדים יפרסמו הודעה בזו הלשון:

מכון מולד ומר יאיר נתניהו מכירים בחשיבות השיח הציבורי בנושאים השנויים במחלוקת, כולל התייחסות לאנשים או גופים באופן ספציפי, ומאמצים את ההבנה ששיח כזה צריך להיעשות תוך שמירת כבודם של אנשים או גופים ותוך מחויבות לאמת. לאור זאת, ולמרות חילוקי הדעות המהותיים ביניהם, מבקשים הצדדים להכיר במחויבותם ההדדית לטובתה של מדינת ישראל.

מכון מולד מבקש להדגיש: 'איננו רואים בפעילותו הציבורית של מר יאיר נתניהו עדות לבגידה בערכיה של מדינת ישראל, בחוקיה, או בעקרונותיה של הציונות. על אף שאנו מאמינים שפעילותו הציבורית של מר נתניהו מזיקה למדינת ישראל, אנו מכירים בכך שמר יאיר נתניהו פועל בתום לב מתוך אמונה כנה בצדקתה של המדיניות שהוא מקדם. אנו מצטערים במידה שרגשותיו של מר נתניהו נפגעו מהאיור שפירסמנו ומתחייבים לתקן כל אי-דיוק ככל שנפל כזה באיזה מפרסומינו'.

מר יאיר נתניהו מבקש להדגיש: 'על אף שאינני מסכים עם ערכיו והצעותיו של מכון מולד, אני מכיר בכך שפעילות המכון נובעת מדאגה כנה לשלומם ובטחונם של אזרחי ישראל ומתוך מחויבות לערכי הציונות. על אף שאני מאמין שיישום רעיונותיו של מכון מולד עלול להזיק למדינת ישראל, אני מכבד את מניעיהם הראויים של אנשי המכון. אני מתנצל על הפרסום השגוי בנוגע למקורות המימון של מכון מולד'".

במולד מדגישים בהודעתם כי אינם רואים בנוסח שלעיל "בסיס למשא-ומתן נוסף, שממילא אינו נראה כאפשרות סבירה נוכח התנהלותם וסגנון התבטאותם של הנתבע ובא-כוחו, אלא הצעה שככל שתאומץ תוכל להביא לסיום העניין, ואילו לא תאומץ – נפסע בנתיבי המשפט כמקובל".

17667-08-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 563KB)