לאיש העסקים רמי לוי יש שותף עסקי חדש, התבשרו קוראי מוסף הכלכלה של "ידיעות אחרונות" בסוף השבוע האחרון. על שער "ממון" נדפס בגדול תצלום של רמי לוי יחד עם השותף החדש, יזם תל-אביבי שמכר לאיל המרכולים הירושלמי את השליטה במיזם תמרוקים. לנוכח השותפות החדשה החליטו בעיתון לפרגן ללוי, שהוגדר בשער כ"מלך הקניות הזולות". מה שלא נמסר לקוראים הוא שלרמי לוי יש עוד שותף חדש: ארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות".

אתמול דיווחה העיתונות הכלכלית על מיזם חדש בקבוצת רמי לוי: מעתה, נמסר בדיווחים, ללוי תהיה נוכחות גם בענף התיירות. "לוי חתם על הסכם שיתוף פעולה עם קבוצת הדקה ה-90 להקמת מיזם תיירות משותף, שיציע ללקוחות רשת המזון מחירים בלעדיים, מוקד הזמנות ייעודי, אתר הזמנות אונליין וסל תיירות רחב הכולל חופשות בחו"ל ובארץ, דילים לווילות נופש, צימרים וחבילות ספא", נכתב באחד הדיווחים, שהתפרסם באתר "כלכליסט" מקבוצת "ידיעות אחרונות".

כמו בכתבה שפורסמה בסוף השבוע ב"ממון", גם בידיעה של "כלכליסט" לא מסרו דבר על הקשר החדש בין "ידיעות אחרונות" לרמי לוי. חברת הדקה ה-90, שבאמצעותה נכנס לוי לענף התיירות, נמצאת בבעלות חלקית של קבוצת "ידיעות אחרונות". קבוצת התקשורת של משפחת מוזס היא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברת "הדקה התשעים בע"מ": 35% ממניותיה של חברת התיירות מוחזקות על-ידי חברת ידיעות-טכנולוגיות מקבוצת "ידיעות אחרונות" – ואחד הדירקטורים שלה הוא מנכ"ל "ידיעות אחרונות", ינון אנגל.

"השותף החדש של רמי לוי". שער "ממון", 1.6.2018

"השותף החדש של רמי לוי". שער "ממון", 1.6.2018

קבוצת מוזס מחזיקה בשורה של גופי תקשורת מקוונים, מודפסים ומשודרים. יותר מפעם אחת בעבר, ב"ידיעות אחרונות" הסתירו את מעורבותה של הקבוצה בחברות אחרות: כך קרה למשל בשנות התשעים, כשמוזס נכנס כשותף סמוי לעיתון "גלובס" – עובדה שנחשפה רק בשנה שעברה בתוכנית "המקור".

לפני שנים אחדות הקבוצה רכשה גם את אתר החדשות בשפה הרוסית "יזרוס", שנקשר ל"פרשת ישראל-ביתנו" – אך סירבה להתייחס לכך גם לאחר שנסגר בנסיבות מעוררות תהיות. השותפות בחברת הדקה ה-90, להבדיל, כבר דווחה בעבר – אך בשנים האחרונות ב"ידיעות אחרונות" נמנעים מלנפנף בה לראווה. זוהי אולי הסיבה לכך שהעובדה הזאת חמקה גם מדיווחיהם של העיתונאים הכלכליים המתחרים שדיווחו על השותפות החדשה של מוזס עם רמי לוי.

ב"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להתייחס לדברים.