יומיים בלבד לאחר שנבחרה לראשות מרצ, ח"כ תמר זנדברג כבר נאלצת להתמודד עם מצביעים זועמים ועיתונאים רושפי אש שמאשימים אותה בחבירה לצד האפל ובהפצת שקרים. בכתבה של חברת החדשות ששודרה אמש (שבת) חשף עמית סגל כי במהלך קמפיין הבחירות במרצ הסתייעה זנדברג ביועץ הפוליטי משה קלוגהפט, שהוביל קמפיינים מסיתים נגד גורמי שמאל. בחודשים האחרונים נשאלה זנדברג על-ידי כמה עיתונאים – בהם רביב דרוקר וחיים לוינסון – האם נכונה הטענה שהיא עובדת עם קלוגהפט, אך היא הכחישה.

אחת הטענות שעולות כעת בקרב גולשים ברשתות החברתיות מופנית דווקא לסגל. לדבריהם, סגל היה צריך לחשוף את העובדה הזאת לפני הבחירות, שהתקיימו ביום חמישי האחרון – ולא אחריהן. לו היו הבוחרים יודעים על הקשר בין זנדברג לקלוגהפט לפני שהלכו להצביע, היו יכולים להצביע למועמד המתחרה, אבי בוסקילה. בתוך כך טענו קלוגהפט וזנדברג כי בניגוד לדיווח של סגל, היועץ לא הועסק בקמפיין אלא ייעץ לחברת-הכנסת בהתנדבות.

"עמית סגל ריאיין את קלוגהפט לפני יום הבחירות במרצ, אבל הוא לא דיווח לנו בזמן אמת מה נאמר לו, אף שהוא כן דיווח על הבחירות במרצ. למה?", תהתה חנה קים, פעילת שמאל ועיתונאית "הארץ" לשעבר. "אם מישהו היה מפרסם את סיפור קלוגהפט לפני הפריימריז, זה היה סקופ ענק. כשמפרסמים את זה אחרי, זה רק כי אתה הכלי של קלוגהפט", צייץ בטוויטר האקטיביסט ועורך הסרטים אורי בן-דב.

בשיחה עם "העין השביעית" אומר עמית סגל כי נודע לו על הקשר בין זנדברג לקלוגהפט רק בעת הראיון עמו, שאכן התקיים יום או יומיים לפני הפריימריז במרצ. מדבריו עולה כי בחברת החדשות סיכמו מראש עם קלוגהפט שהכתבה תשודר אחרי הבחירות. "הכתבה היתה מיועדת לשידור במוצאי-שבת, ואני לא יכול לשבור אמברגו", אמר סגל. "אמברגו זו אולי לא המלה המדויקת, אבל סגרנו על מועד שידור", הוסיף.

עמית סגל: "אני מודה שלא הייתי מהעיתונאים שידעו מראש שזנדברג וקלוגהפט בקשר. ראיתי אתמול שהרבה עיתונאים סימסו לה. אני שמעתי על זה לראשונה בראיון איתו"

נהוג שאם עושים כתבה גדולה וצץ בה פריט מידע שהוא ניוז, אפשר להוציא את זה קודם.

"כל אחד והנהלים שלו. ב'עין השביעית' זה אולי ככה, במקומות אחרים זה אחרת. לבושתי, אני מודה שלא הייתי מהעיתונאים שידעו מראש שזנדברג וקלוגהפט בקשר. ראיתי אתמול שהרבה עיתונאים סימסו לה. אני שמעתי על זה לראשונה בראיון איתו, ולא אעיד שנפלה לי הלסת – אבל זה היה פריט מידע מאוד מעניין, במבחן התוצאה. אבל אין לי ברירה, אני מחויב. עשינו סיכום, כמו ב-150 כתבות אחרות. מה הטענה נגדי, שעשיתי את זה כדי להגן על זנדברג בדרכה להיבחר? גם אם מציגים תזה, צריך שתעמוד מאחוריה טענה רצינית".

בוא נגיד ככה, מצביעי מרצ שמזועזעים ממה שזנדברג עשתה – הם היו מאוד שמחים לדעת על קלוגהפט לפני שהם ניגשו להצביע.

"מה אני יכול לעשות? מצביעי מרצ לא הטילו עלי סיכום שבו צריך לעמוד. בוא אני אתן לך דוגמה עוד יותר טובה, מתוך הכתבה על קלוגהפט: לפני חודש וחצי צילמתי לכתבה את נטע אלחמיסטר. זה היה יום אחרי הסיפור על הפצת סרטון העירום של עדן בן-זקן (שצולם בחנות שבבעלות אלחמיסטר; א"ב). לא הכרתי את השמות של שתיהן עד אז, אבל כשהלכתי למערכת ואמרתי, 'תקשיבו, אני הולך לראיין איזה אחת נטע אלחמיסטר' – אמרו לי, 'יואו, אתה חייב לשאול אותה על זה'. לא, אני לא אשאל אותה על זה, זאת כתבה על משה קלוגהפט.

"מעניין אותי כקליפת השום מי ינצח בבחירות במרצ. אני לא מושקע בהן רגשית, זה מעניין אותי ככתב – אבל אם יש סיכום, אני צריך לעמוד בו. אם מראש הייתי יודע על הסיפור, הייתי מתייחס לזה אחרת, אבל מרגע שאדם יושב באמצע הקלטה ואומר את זה – זה דבר אחר. וכאמור, אני לא מבין את הטיעון הנגדי. זה לא נפתלי בנט או ביבי שהתחרה מול בוסקילה. זאת מפלגה שמאלנית, אין מלים לתאר כמה אני לא מושקע בזה רגשית".

ח"כ תמר זנדברג לאחר ההכרזה על נצחונה בבחירות לראשות מרצ, 22.3.18 (צילום: גילי יערי)

ח"כ תמר זנדברג לאחר ההכרזה על נצחונה בבחירות לראשות מרצ, 22.3.18 (צילום: גילי יערי)