במסגרת דיון של פורום השולחן העגול בנושא יחסי החברה האזרחית והמדינה, שהתקיים אתמול במכון הישראלי לדמוקרטיה, ביקר בחריפות עיתונאי "הארץ" לשעבר, דניאל בן-סימון, את העיתון "דה מרקר" ואת הערכים הבאים לידי ביטוי מעל דפיו.

רובו של הדיון עסק במתחים שבין ארגוני המגזר השלישי ובין המדינה, ובביקורת עליהם, אך בן-סימון ביטא בדבריו גם ביקורת כלפי כלי התקשורת המסקרים את הקהילה העסקית בישראל, ובראשם "דה מרקר". בן-סימון דיבר על "סגידה שאין דומה לה לגורמי ההון" והגדיר את מובילי הקהילה העסקית בישראל כ"האנשים ש'דה מרקר' כותב עליהם בצורה חולנית מדי יום". בן-סימון סיפר כיצד נתקל יום אחד ב"גיליון של 'דה מרקר' עם הדירוגים – '100 המשפיעים', 'דירוג העשירים'", ותיאר גיליון זה כ"מוסף שלם על האורגיה של בעלי ההון".

באותה הזדמנות ציינה רותי סיני, הכתבת לענייני רווחה של "הארץ", כי באותו גיליון של "דה מרקר" התפרסם גם טור פרי עטה, ובהקשר זה אמרה: "כולנו, כולל עצמי, עמותות ופוליטיקאים, אנו משרתם של אותם בעלי הון, וזו לא איזושהי קונספירציה – זו עובדה".

בשיחה עם "העין השביעית" מסביר בן-סימון את הקשר הקיים לדעתו בין עליית קרנה של העיתונות העסקית בישראל, לבין היחלשותה של המדינה.

בן-סימון: "זה לא קשר לוגי, אבל חברה שעסוקה בסיפורי הצלחה כלכליים ובבעלי הון, ומסונוורת מהמשפיעים והמתעשרים והעשירים והמוצלחים, לא יכולה להסתכל למטה על הצד האפל שבה. 'דה מרקר' הוא דוגמה לכך, כיוון שהוא מעלה לדרגה של כמעט אלוהות את הערכים האלה. 'דה מרקר' התחיל כעיתון לקהילה העסקית, והפך בעצם למי שמוביל את התקשורת הישראלית באותו מסלול שהביא להתרסקות החברה העסקית האמריקאית בשבוע שעבר".